Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Meaningful marketing
VOORDEEL - 21% korting
Meaningful marketing
Meaningful marketing
Bart Lombaerts Bart Lombaerts richtte samen met Wouter Temmerman het contentproductiehuis SPYKE op. Als voormalig hoofdredacteur van Media Marketing observeerde hij vanuit een bevoorrechte positie hoe de consument in de relatie met merken en marketeers de macht naar zich toetrok. Meer over Bart Lombaerts
Lees het volledige artikel
Bart Lombaerts

Meaningful marketing

Het antwoord op het schisma tussen merk en consument

Paperback Nederlands 2018 9789401456005
1 beoordeling
Verkooppositie 8346
Nog slechts 2 exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
29,99
23,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave
VOORDEEL - 21% korting

Samenvatting

Hoe bouw je een duurzame, betekenisvolle marketingaanpak op?

74% van de merken mag zomaar verdwijnen, zonder dat de consument dat erg zou vinden. Reclamespots worden massaal doorgespoeld en meer dan 20% van ons heeft een adblocker om aan banners te ontsnappen. De perceptie van reclame gaat er jaar na jaar op achteruit. Tussen merken en consumenten kunnen we dus gerust spreken van een vertrouwensbreuk.

Is het dan game over voor merken? Gelukkig niet. Op voorwaarde dat ze zich op een andere manier gedragen en consumenten meerwaarde bieden. Meaningful marketing is de enige manier om het vertrouwen te herstellen. Consumenten niet louter vragen om te kopen, maar hen ook iets bieden en zo een langetermijnrelatie opbouwen.

Dit boek gaat dieper in op de evolutie die tot een grote kloof tussen merken en consumenten geleid heeft en hoe meaningful marketing die kan verkleinen en zelfs doen verdwijnen. Via vele voorbeelden maakt het deze filosofie en de verschillende technieken erachter tastbaar zodat je meteen zelf aan de slag kunt.

Specificaties

ISBN13:9789401456005
Trefwoorden:marketing, merken, consument, kloof, Meaningful Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:120
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:3-12-2018
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Meaningful marketing - 'Van harte aanbevolen'
Eric van Arendonk RM | 1 maart 2019
Als we het hebben over Meaningful marketing, dan wringt daar iets volgens Bart Lombaerts. Het boek Meaningful Marketing geeft volgens de ondertitel antwoord op dit schisma tussen merk en consument. Terwijl ik ervan uit ging dat merken er juist voor consumenten zijn, blijkt er iets te wringen.Lees verder
Meaningful marketing - 'Maakt betekenismarketing toegankelijk'
Ger van den Buijs | 14 februari 2019
Bart Lombaerts maakt met Meaningful marketing betekenismarketing toegankelijk voor een breed publiek. Dat is een prestatie, want sommige auteurs zijn zo activistisch dat ze het grootste deel van de lezers doen afhaken. Mogelijk is Lombaerts iets te ruim in zijn definities en schept hij de mogelijkheid om bijna alles naar meaningful toe te praten.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Bart Lombaerts

Bart Lombaerts richtte samen met Wouter Temmerman het contentproductiehuis SPYKE op. Als voormalig hoofdredacteur van Media Marketing observeerde hij vanuit een bevoorrechte positie hoe de consument in de relatie met merken en marketeers de macht naar zich toetrok. Bart leerde ook de kneepjes van PR en communicatie bij Kom op tegen Kanker en is de coauteur van het succesboek 'Media in Beweging', dat grondig inzicht biedt in de werking van de mediasector.

Andere boeken door Bart Lombaerts

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

VOORWOORD 9
INLEIDING 13

1 MERKEN VANDAAG DE DAG 17
De mediawereld verandert 18
De consument verandert 20
Merken veranderen hun aanpak 24
De economie verandert 28
De wetgeving verandert 29

2 GAME OVER? 31
De consument verwacht 31
Er is nog heel wat onontgonnen terrein 34
Relevantie is slechts een begin 39

3 HET ‘MEANINGFUL MARKETING MODEL’ 43
De ijzeren wet van de wederkerigheid 43
Onvoorwaardelijk 45
Meaningful domein 47
Meaningful marketing, meaningful brands, meaningful products,
meaningful companies… 59
Van kost naar asset 61

4 CONTENT EN (LIVE) EXPERIENCES ALS KERN 65
Content marketing experiences 66
Experiences 68
Content marketing 74
Branded utilities 80
So good your consumers would pay for it 82

5 ADVERTISING EN PR ALS ACCELERATOREN 85
Van verpakking tot verspreiding 86
Advertising: een andere aanpak, maar complementariteit troef 86
Pr ligt dicht bij meaningful marketing 90
Promoties, een noodzakelijk kwaad? 93
Data en technologie helpen een handje 94

6 MEANINGFUL MARKETING VOOR DOVY KEUKENS 99
Meaningful domein 101
Pijlers 103
Initiatieven 104

NAWOORD:
HET IS GEEN TECHNIEK, HET IS EEN FILOSOFIE 109
DANKWOORD 113
OVER DE AUTEUR 115
EINDNOTEN 119

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Dit is contentmarketing
    Bart Lombaerts
    Dit is contentmarketing
    € 39,99
  • Eén fan per dag
    Jos Burgers
    Eén fan per dag
    € 20,00
  • Doelgerichte SEO
    Tonny Loorbach
    Doelgerichte SEO
    € 19,99
  • LinkedIn Power
    Marjolein Bongers
    LinkedIn Power
    € 20,00
  • Wacht niet op de wind, ga roeien!
    Jos Burgers
    Wacht niet op de wind, ga roeien!
    € 20,00
  • Ontdek de groeikansen van AI - Starten en groeien met kunstmatige intelligentie
    Remy Gieling
    Ontdek de groeikansen van AI - Starten en groeien met kunstmatige intelligentie
    € 24,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Meaningful marketing

        Meaningful marketing
        Bart Lombaerts
        /