

Luc Ardies is gedragswetenschapper en oefent al meer dan twintig jaar managementfuncties uit bij ondernemersorganisatie UNIZO en diverse beroepsverenigingen. Daarnaast is hij oprichter en voorzitter van de cvba Personeels- en Management Opleidingen (PMO).
Meer over Luc ArdiesWaarom de ene organisatie swingt en de andere slowt in tijden van verandering
Het ABC van het nieuwe werken
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789401461795Samenvatting
Dansend door grote en kleine veranderingen op het werk
Alleen organisaties die zich vlot aanpassen, zullen overleven in de snel veranderende samenleving van vandaag. De grootste valkuil daarbij is het management dat de menselijke factor onderschat. Hoe krijg je medewerkers zo ver dat ze, ondanks hun weerstand tegen alles wat nieuw is, al dansend de opeenvolgende golven van verandering doorstaan?
Dit zakboekje beschrijft op basis van een wetenschappelijk beproefd veranderingsmodel vijf eenvoudige stappen om je medewerkers en organisatie, in die volgorde, mee te nemen in grote of kleine veranderingen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
12 In vijf stappen naar verandering
14 De vijf fasen naar verandering volgens Prochaska en DiClemente
17 1 Probleemontkenning
23 PRAKTIJKCASE 1 FAMILIEBEDRIJF RODENBURGH REGELT OPVOLGING
26 2 Bewustwording of erkenning
32 PRAKTIJKCASE 2 E-COMMERCE NOODZAAKT OMSCHOLING WINKELPERSONEEL
35 3 Beslissingsfase
38 PRAKTIJKCASE 3 EEN FEEDBACKGESPREK OM DE LAATSTE TWIJFELS WEG TE NEMEN
41 4 Actiefase
44 PRAKTIJKCASE 4 NIEUWE EUROPESE HYGIËNEREGELS WORDEN STAP VOOR STAP TOEGEPAST
47 5 Behoudsfase
51 PRAKTIJKCASE 5 VERHUIS NAAR EEN ‘LANDSCAPE’ OF OPEN KANTOOR
55 KORT SAMENGEVAT
59 Over de auteur
60 Eindnoten
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan