Beperkte schoonheid
inclusiviteit bij tijdschriften voor tienermeiden
Paperback NL 1e druk 9789402187526Samenvatting
In dit onderzoek wordt er gekeken naar hoe inclusief de tijdschriften GIRLZ, CosmoGIRL! en Glamour zijn en hoe dit verbeterd kan worden. GIRLZ, CosmoGIRL! en Glamour zijn drie tijdschriften die worden gelezen door tienermeiden tussen de 12 en 18 jaar oud en hebben een focus op mode en schoonheid. Tijdens de analyse valt op dat in de tijdschriften schoonheidsproducten veelal aan witte mensen gekoppeld worden. Reclames met shampoos zijn voor blonde golvende lokken en foundation is voor de witte huid. De schoonheidsnorm is wit, dun, een slanke neus, steil of golvend haar en een witte huid. Deze schoonheidsnorm is een vorm van alledaags racisme die minderheidsgroepen op basis van huidskleur en etniciteit uitsluit en witte mensen een bevoorrechte positie geeft met verschillende voordelen. Om mee te gaan met de tijd is het streven naar inclusiviteit een belangrijk en logisch doel voor tijdschriften.
Specificaties
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan