Sittardse identiteit
Paperback NL 2024 1e druk 9789403728537Samenvatting
Voor een (primordiale) benadering van identiteit zijn er twee belangrijke identiteitscriteria: de integrale geschiedenis van een groep, de taal van deze groep en overige kenmerken. Op basis van vooral de eerste twee criteria probeert de schrijver de Sittardse identiteit te definiëren. Het gaat hier om ‘de noodzaak van het niet noodzakelijke’. Waarbij geprobeerd wordt antwoorden te vinden op de schakel, die tot nu toe ontbrak in de keten van het Maas-Rijnlandse cultuurgebied, waartoe Limburg van oudsher behoort (Limburgs Volkskundig Instituut, 1985).
Specificaties
Thema classificatie
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan