

Creëer een band met je klant
Managementroman voor professionals die (niet) willen verkopen
Paperback Nederlands 2014 9789461261236Samenvatting
Zou je zelf een professional in de arm nemen die je niet vertrouwt? Natuurlijk niet. Succesvol verkopen begint met een persoonlijke relatie met je klant. Uiteraard moet je verstand van zaken hebben, maar een klant moet je ook aardig vinden voordat hij met je in zee gaat. Dit boek laat zien hoe je een vertrouwensband opbouwt en klanten kunt winnen voor het leven.
Lees hoe Karel Bos, de hoofdpersoon in deze praktische managementroman, een ICT-bedrijf helpt om bestaande klanten te behouden en nieuwe klanten aan zich te binden. De consultants en verkopers van dit bedrijf ontdekken al snel dat persoonlijk zakendoen niet alleen leuk is, maar ook heel lucratief.
'Creëer een band met je klant' is geschreven door Bart Groothuis (1961). Als professional weet hij dat het voor je klant niet alleen belangrijk is wat je van je vak weet en wie je allemaal kent, veel belangrijker is hoe je je gedraagt en wie je bent. Vanuit zijn adviespraktijk (Groothuis Advies) helpt Bart professionals met het vergroten van hun commerciële slagkracht, door het geven van (boek)presentaties, workshops, coaching en advies. Bart schrijft columns voor diverse sites.
'Een aanrader voor wie commerciële relaties wil leggen en onderhouden. Leest dankzij de romanvorm heerlijk weg.' Jos Burgers, spreker/auteur
'Legt de vinger op de zere plek. Als je alle tips in dit boek toepast, heb je de werkgevers en klanten voor het kiezen!' Paul de Kort, partner M&I/Partners
'Roman of leerboek? Twee voor de prijs van één: een roman én een leerboek, vol leerpunten en praktische tips.' Paul van der Velpen, GGD Amsterdam
Specificaties
Expertrecensies (2)
Interviews en artikelen (2)
Over Bart Groothuis
Inhoudsopgave
Inleiding
Proloog
1. Gemak, Genot, Gewin en Geen gezeur
2. Je begrijpt het verkeerd
3. De vier G's, USP's en UBR's
4. Product- en dienstontwikkeling
5. Benidorm, the place to be voor je klant
6. De weg naar Benidorm
7. Vertrouwen
8. Vertrouwenspiramide
9. Vertrouwen in drieën
10. Ik houd van je
11. Sterfgeval in de familie
12. Reputatie en branding
13. Werk is theater
14. Spreek de taal van je klant
15. Verkopen of helpen?
16. Weggestuurd bij een klant
17. Presenteren en opsokkelen
18. Niet alles verklappen
19. Word geen keukenboer
20. De juiste prijs
21. Als de prijs ter sprake komt
22. Offreer niet te snel
23. Koude en warme offertes
24. Het offerteproces gefileerd
25. Daar ga ik nooit meer naartoe
26. Verras je klant met een wauw-moment
27. Discussie met klanten
28. Klachten: de kans op betere business
29. One of the guys
30. Intermezzo
31. Jullie zijn allemaal verkoper
32. Cadeautjes voor alle klanten?
33. Besluiten buiten de besluitvormende vergaderingen
34. Help je klant
35. Pitchen bij het pretpark
36. Het klantgesprek: voorbereiding en eerste contact
37. Het klantgesprek: de probleemanalyse
38. De Madev-crme
39. Saaie rapporten
40. Besluitvorming bij een klant in kaart brengen
41. De aapjesval
42. Verloren opdracht
43. Je relatie met de klant in stand houden, de drie A's
Slot
Inspiratiebronnen
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan