Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Gen Z

Longing for Change

Paperback Engels 2019
Verkooppositie 6059
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

The clock is ticking! Take action now...

Nobody can hold back the future, but now is the time to view things in advance, and that is better than hindsight. Gen Z is longing for change and is taking its place in the workspace! They will take over and shape society, step by step. Only, what is their view of the world? How do they perceive the previous generations? Which choices will they make? How do you get in touch with them? And how will Generation Alpha turn out?

This is already the 3rd book in which Jos Ahlers and René Boender write about this unstoppable network generation. Based on extensive research, they venture into a series of predictions on the behavior of this young, digital generation. A generation that is always online, everywhere. To whom socials are not a discovery, but a necessity.

What will the consequences be in social matters? In the fi eld of marketing? Or sports? Gen Z is a book that is in the center of life. This is a book for everyone who wants to get to know Gen Z better. And wants to understand how to inspire this generation by behaving in a morally responsible way. Let’s head for a nicer world!

Specificaties

ISBN13:9789461562623
Rubriek:Marketing
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:186
Druk:1
Verschijningsdatum:1-11-2019

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jos Ahlers

Dr. Jos Ahlers (1963) begon zijn carrière aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn promotie tot Doctor in de Psychologie maakte hij de overstap naar het bedrijfsleven. In zijn loopbaan als strateeg adviseerde hij talloze bedrijven en instellingen op het gebied van positionering en communicatie. Inmiddels werkt hij als schrijver, spreker en zelfstandig adviseur. Met zijn bedrijf TheLabs richt hij zich op de ontwikkeling van nieuwe vormen van samenwerking binnen netwerken.

Andere boeken door Jos Ahlers

Over René Boender

René C.W. Boender (1958) geeft ruim 20 jaar keynotes over de hele wereld (in meer dan 50 landen) over o.a. Gen Z en hij geeft energieke gastcolleges die als eye openers worden ervaren. Hij doet dit vanuit het KISS-principe: Keep It Smart & Simple! In maart 2011 publiceerde hij 'Great to Cool; Braincandies met een bite', een onvervalste bestseller. Over de 3”12” E wet, het nieuwe ROI en zakendoen op weg naar Business Happiness. In 2013 volgde het even succesvolle ‘Cool is Hot; Ambitieuze Braincandies met een missie!’, waarin de volgende stap naar zakelijk geluk en doortastend leiderschap wordt gemaakt. Samen met Jos schreef hij 'Generatie Z, de 'eye-opener' en 'Generatie Z en de Vierde Industriële Revolutie'.

Andere boeken door René Boender

Inhoudsopgave

Marketeers, politicians… wake up! | 14
It’s the economy, stupid | 18
The generation chain | 25
Fasten your meatbelt: the technological tornado | 30
The Alphas are already on their way | 34
Gen Y is not Gen Z is not Alpha | 37
A fluid identity | 41
The secret attraction of socials | 44
The screenager myth | 52
Help: streak panic | 58
From FOMO to JOMO | 61
Will Gen Z become the BlockGen? | 64
Zs say: just get everything out in the open | 72
The sharing economy is on the way back: from laundrette to scatterbike | 77
Future Food tastes good… | 85
Shopping with Z | 89
Gen Z: the unattainable generation? | 98
How do you influence a network? | 105
Gen Z in search of authentic influencers | 111
When Greta, Jack and Steve speak, Gen Z listens | 117
Sports can make the world a happier place! | 120
Podcast revolution | 122
The outside world is where it all happens | 125
Escape from reality! What games teach us | 128
Games without frontiers | 135
Will Alexa kill the brand? | 138
A new world requires a new take on brands | 148
From CSR 1.0 to CSR 2.0 | 154
A few additional meditations that require action… | 157
Thanks to Gen Z and our friends around the world | 161
Sources | 164

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Gen Z