, ,

Marketing 3.0

Vind de klik met je klant

Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789462201248
Voormalig top 100Totaal 111 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In 'Marketing 3.0' neemt marketinggoeroe Philip Kotler je mee naar het volgende niveau van marketing waar klanten meer zijn dan alleen consumenten.

Klanten kiezen bedrijven en producten tegenwoordig op basis van diepere behoeften, zoals de mogelijkheid om mee te doen, creatief te zijn, deel uit te maken van een gemeenschap. En uit idealisme. De traditionele marketingmodellen en - principes sluiten hier niet meer op aan.

Marketing 3.0 laat zien hoe je klanten én medewerkers - die bewuster, actiever en invloedrijker zijn dan ooit - als integraal onderdeel van je marketing- en businessstrategie benadert en proactief kunt inzetten. Je leert je marketingstrategieën te vertalen naar de belangrijkste normen en waarden van je doelgroep om zo een onoverbrugbaar concurrentievoordeel te realiseren.

- waarom opvallend veel marketeers blijven hangen in het verleden;
- welke vooruitstrevende bedrijven Marketing 3.0 al in de praktijk brengen;
- hoe je je missie, visie en waarden kunt delen met je belangrijkste belanghebbenden: klanten, werknemers, distributeurs, handelaren en leveranciers.

Specificaties

ISBN13:9789462201248
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:15-4-2015
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.2 van de 5
12 stemmen
5
5
2
0
0

Interviews en artikelen (2)

interview
Marian Dingena: ‘Strategische klanten leveren niet alleen veel op, ze dagen je ook uit’
Paul Groothengel 2 maart 2016 Verkoop wordt steeds minder het domein van de snelle types die alles in de strijd gooien om de deal maar te kunnen sluiten. Diepgaande allianties sluiten met je strategische klanten, meedenken met hun processen, en jouw mensen stationeren bij de klant. Dát is de toekomst van het verkoopvak, beschrijft Marian Dingena, oprichter van MPCN Action Learning & Business Coaching, in Transformational Sales, making a difference with strategic customers
interview
Philip Kotler: ‘Aandeelhouders-waarde maximaliseren is achterhaald’
Jeroen Ansink 18 oktober 2010 Ondernemingen worden steeds meer afgerekend op hun normen en waarden, stelt de Amerikaanse marketinggoeroe Philip Kotler in zijn nieuwe boek ‘Marketing 3.0’. Managers moeten dan ook gaan denken vanuit een stakeholdersmodel met verschillende marketingstrategieën. ‘De wereld een betere plek maken kan heel winstgevend zijn.’

Over Philip Kotler

Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago. Hij is auteur en coauteur van onder andere 'Social Marketing', 'Marketing Places', 'The Marketing of Nations' en 'Marketing Management', dat door de Financial Times wordt gerekend tot de 50 beste bedrijfskundige boeken. Kotler was de eerste die is verkozen als Leader in Marketing Thought door de leden van de American Marketing Association. Tevens heeft Kotler belangrijke prijzen toegekend gekregen, zoals de Paul D. Converse Award, De Steuart Henderson Britt Award, de Distinguished Marketing Educator Award, de Prize for Marketin Excellence, de Charles Coolidge Parling Marketing Award en de Marketing Educator of the Year Award. Kotler bezit tevens een ere-doctoraat aan de universiteiten van Stockholm, Zürich en aan de School of Economics in Athene en Krakau.

Andere boeken door Philip Kotler

Over Hermawan Kartajaya

Hermawan Kartajaya is oprichter en executive chairman van MarkPlus, Inc., en een van de ‘50 Goeroes die de toekomst van marketing hebben vormgegeven’, volgens het Chartered Institute of Marketing, Verenigd Koninkrijk. Ook ontving Hermawan de Distinguished Global Leadership Award van de Pan-Pacific Business Association aan de Universiteit van Nebraska-Lincoln. Hij is de huidige president van de Asia Council for Small Business – een regionale raad van ondernemingen en afdelingen van de International Council for Small Business – en medeoprichter van de Asia Marketing Federation.

Andere boeken door Hermawan Kartajaya

Over Iwan Setiawan

Iwan Setiawan is chief operating officer van MarkPlus, Inc. (www.markplusinc.com), waar hij bedrijven helpt met het ontwerpen van hun marketingstrategieën. Hij is een regelmatig schrijver en spreker en tevens hoofdredacteur van Marketeers (www.marketeers.com). Iwan behaalde een MBA aan de Kellogg School of Management van Northwestern University en een BEng aan de University of Indonesia.

Andere boeken door Iwan Setiawan

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

Deel I: Trends
1. Welkom bij Marketing 3.0
1.1 Waarom Marketing 3.0?
1.2 Het tijdperk van participatie en samenwerkingsgerichte marketing
1.3 Het tijdperk van de globaliseringsparadox en culturele marketing
1.4 Het tijdperk van creativiteit en human spirit-marketing
1.5 Marketing 3.0: samenwerkingsgericht, cultureel en spiritueel

2. Toekomstmodel voor Marketing 3.0
2.1 De afgelopen zestig jaar in marketing: een korte terugblik
2.2 De toekomst van marketing: niet verticaal maar horizontaal
2.3 Verschuiving naar human spirit: het 3i-model
2.4 Verschuiving naar waardengestuurde marketing
2.5 Marketing 3.0: De betekenis van marketing en de marketing van betekenis

Deel II: Strategie
3. De missie verkopen aan consumenten
3.1 Consumenten zijn de nieuwe eigenaren van merken!
3.2 Definitie van een goede missie
3.3 Een verhaal dat mensen raakt
3.4 Samenvatting: belofte van transformatie, aansprekende verhalen en consumentenbetrokkenheid

4. Je bedrijfswaarden verkopen aan werknemers
4.1 Waarden onder vuur
4.2 Een definitie van waarden
4.3 Waarden zullen je goed doen
4.4 De daad bij het woord voegen
4.5 Samenvatting: gedeelde waarden en gangbaar gedrag

5. Je waarden ‘verkopen’ aan channelpartners
5.1 Groeimigratie en de noodzaak tot samenwerking
5.2 Channelpartners in Marketing 3.0
5.3 Samenvatting: waardengestuurde channelsamenwerking

6. Je visie verkopen aan aandeelhouders
6.1 Kortetermijndenken schaadt de economie
6.2 Een duurzaamheidsvisie betekent aandeelhouderswaarde voor de lange termijn
6.3 Duurzaamheid en aandeelhouderswaarde
6.4 Een visionaire strategie verkopen
6.5 Samenvatting: bedrijfscase voor Marketing 3.0

Deel III: Toepassing
7. Sociaal-culturele transformatie bewerkstelligen
7.1 Verkopen aan de postgroeimarkt
7.2 Van filantropie naar transformatie
7.3 Drie stappen naar transformatie
7.4 Samenvatting: transformatie onderdeel maken van het karakter van je bedrijf

8. Ondernemers voor opkomende markten creëren
8.1 Van piramide naar diamant, van hulp naar ondernemerschap
8.2 Drie noodzakelijke factoren en vier vereisten
8.3 De betekenis van social business enterprise
8.4 Marketing voor armoedebestrijding
8.5 Samenvatting: armoedebestrijding door het bevorderen van ondernemerschap

9. Streven naar milieubehoud
9.1 Drie actoren bij milieubehoud
9.2 De samenwerking tussen de vernieuwer, de investeerder en de verspreider
9.3 Op welke community’s richt je je met groene marketing?
9.4 Samenvatting: groene innovatie voor meer duurzaamheid

10. Alles op een rijtje
10.1 Tien credo’s van Marketing 3.0
10.2 Credo 1: Houd van je klanten, heb respect voor je concurrenten
10.3 Credo 2: Wees alert op verandering, sta klaar om je bedrijf te transformeren
10.4 Credo 3: Bewaak je naam, wees duidelijk over wie je bent
10.5 Credo 4: Klanten zijn divers; ga eerst naar degenen die het meeste van je bedrijf kunnen profiteren
10.6 Credo 5: Bied altijd een goed product tegen een redelijke prijs
10.7 Credo 6: Zorg dat je producten altijd beschikbaar zijn en zeg het voort
10.8 Credo 7: Haal klanten binnen, houd ze binnen en help ze hun klandizie te vergroten
10.9 Credo 8: Wat voor bedrijf je ook hebt, zie het als een dienstverlenend bedrijf
10.10 Credo 9: Blijf je bedrijfsprocessen verfijnen in termen van kwaliteit, kosten en levering
10.11 Credo 10: Verzamel relevante informatie, maar gebruik je gezonde verstand bij het nemen van een beslissing
10.12 Marketing 3.0: Het wordt tijd om de stap te wagen!

Noten
Over de auteurs
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing 3.0