Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De vertrouwde adviseur

Paperback Nederlands 2001 1e druk 9789462201293
EvergreenTotaal 519 dagen
Verkooppositie 5136Hoogste positie: 16
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Professionals moeten in de huidige snelle netwerkeconomie harder dan ooit werken om hun vakbekwaamheid en kennis op peil te houden en te verbeteren. Dit is echter niet voldoende. De sleutel tot professioneel succes bestaat volgens David Maister uit het vermogen om bij cliënten vertrouwen te wekken en door hen in vertrouwen genomen te worden. Door het creëren van vertrouwen, verwerven adviseurs het recht om invloed op cliënten uit te oefenen. Vertrouwen vormt ook de basis voor klanttevredenheid en loyaliteit.

Maister werkt vijf stappen uit om een op vertrouwen gebaseerde relatie te creëren. Iedere stap - contact leggen, luisteren, inkaderen, visies ontwikkelen en toezeggingen doen - wordt in afzonderlijke hoofdstukken uitvoerig beschreven. Tevens zijn er praktische lijsten opgenomen die bedoeld zijn om de effectiviteit van adviseurs te vergroten en waarmee u het vertrouwen kunt toetsen dat u zelf geniet.

Specificaties

ISBN13:9789462201293
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:280
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:19-3-2015
Hoofdrubriek:Advisering
ISSN:

Lezersrecensies

4.2 van de 5
11 stemmen
4
5
2
0
0

Over David Maister

David H. Maister staat alom bekend als een autoriteit op het gebied van het management van professionele dienstverlenende organisaties. Al twintig jaar adviseert hij bedrijven over de hele wereld met een breed spectrum aan professionals over strategie en management. Maister is auteur van de bestsellers 'Management van professionele organisaties' (1999), 'Een echte professional' (1997), 'De vertrouwde adviseur' (medeauteur 2000), en 'Maak waar wat je zegt' (2001). Tijdens zijn hieraan voorafgaande academische carrière was hij auteur of medeauteur van zeven boeken over uiteenopende onderwerpen als vrachtwagenchauffeurs, het managen van een luchtvaartmaatschappij en fabrieksoperaties. Dit is zijn twaalfde boek. David Maister, Engelsman van geboorte, heeft gestudeerd aan de University of Birmingham, de London School of Economics en de Harvard Business School, waar hij ook zeven jaar hoogleraar is geweest. Hij woont in Boston Massachusetts.

Andere boeken door David Maister

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1 - Inzichten over vertrouwen

1. Een heimelijke vooruitblik
2. Wat is een vertrouwde adviseur
3. Vertrouwen winnen
4. Hoe adviseren we?
5. De regels van hofmakerij: een relatie opbouwen
6. Het belang van de juiste instelling
7. Oprechtheid of techniek?

Deel 2 - De structuur voor het opbouwen van vertrouwen

8. De vertrouwensformule
9. De ontwikkeling van vertrouwen
10. Contact leggen
11. De kunst van luisteren
12. Het probleem inkaderen
13. De visie op een alternatieve realiteit ontwikkelen
14. toezeggingen doen

Deel 3 - Vertrouwen in de praktijk

15. Waarom is dit allemaal zo moeilijk?
16. Verschillende soorten cliënten
17. De benadering van inspecteur Columbo
18. De rol die vertrouwen speelt bij het krijgen van opdrachten
19. Vertrouwen opbouwen tijdens de huidige opdracht
20. Vertrouwen herwinnen buiten de huidige opdracht
21. Cross-selling
22. Manieren om snel vertrouwen te winnen

Appendix: Onze lijsten gebundeld
Dankbetuigingen
Noten en referenties
Over de auteurs
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De vertrouwde adviseur