

Hans Kaashoek is een onafhankelijk marktanalist en strategie adviseur bij Strategy Partners Nederland en adviseert bestuurders van gebruikers- en leveranciersorganisaties over de ontwikkelingen en mogelijkheden van Enterprise Content en Informatie Management.
Meer over Hans KaashoekVan content- naar informatiemanagement
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789462450899Samenvatting
Wat ooit begon als een verzameling van losse technologische hulpmiddelen voor het beheer en werken met ongestructureerde content (documenten, files, e-mails, video) is door functionele verrijking en integratie verworden tot een essentiele informatiemanagementomgeving voor de moderne digitale onderneming. Bedrijfskritisch omdat organisaties steeds meer digitale content ontvangen, maken en beheren die voor een integrale zaakafhandeling en uniforme klantinteractie van essentieel belang is. Essentieel ook vanwege wet- en regelgeving en de risico’s die ongecontroleerd beheer met zich mee kunnen brengen.
Het boek 'Van content naar informatiemanagement' biedt een overzicht van de belangrijke componenten in de gehele informatielogistieke waardeketen van een onderneming. Van ontvangst, verwerken, beheer tot communicatie en opslag. Daarnaast bevat het een overzicht van de vele artikelen die Hans Kaashoek over dit onderwerp voor AutomatiseringGids heeft geschreven.
Dit boek is voor de informatiemanager en informatieconsultant die bekend wil worden met de ontwikkeling en toepassingsmogelijkheden binnen het content- en iInformatiemanagement domein. Ook is het zeer geschikt voor ECM-adviseurs, -consultants en -architecten die meer willen weten over de nieuwe ontwikkelingen en de condities die bijdragen aan een succesvolle implementatie.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Leeswijzer
Introductie
DEEL 1:
1. Van content- naar informatie-management
1.1 Informatie als asset
1.2 Waarom een project starten?
1.3 ECM suite en marktontwikkeling
2. De ECM-suite
2.1 Document- en informatieontvangst, gegevensextractie en vastlegging
2.2 Document- en contentbeheer
2.3 Werkprocesautomatisering en Business Proces Management
2.4 Samenwerking en projectmatige informatie-uitwisseling (groupware en collaboration)
2.5 Web Content Management en digitale gegevenspresentatie
2.6 Digital Asset Management (foto’s, video’s, geluid)
2.7 Contentintegratie
2.8 Outputcreatie en Customer Communication Management
2.9 Records Management
2.10 Enterprise search
2.11 Proces- en contentanalyse
2.12 Interactie-overzicht
3. Transitie naar EIM
DEEL 2: Overzicht en verdiepingen van reeds geschreven artikelen
-Aandachtspunten voor ECM, generieke functionaliteit of applicatie
ECM, generieke functionaliteit of applicatie
-Aandachtspunten voor ECM, IT en de cloud
ECM, IT en de Cloud
-Aandachtspunten voor ECM en het virtuele kantoor
ECM en het virtuele kantoor
-Aandachtspunten voor ECM en klantcommunicatie
ECM en klantcommunicatie
-Aandachtspunten voor ECM/BPM als specifieke proceslaag
ECM/BPM als specifieke proceslaag
-Aandachtspunten voor ECM/BPM en informatielogistiek
ECM/BPM en informatielogistiek
-Aandachtspunten voor ECM en informatiegovernance
ECM en informatiegovernance
-Aandachtspunten voor ECM en Enterprise Input Management
ECM en Enterprise Input Management
-Aandachtspunten voor ECM voor Enterprise Informatie Management
ECM voor Enterprise Informatie Management
-Aandachtspunten voor EIM en contentkwaliteit
EIM en contentkwaliteit
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan