Chris Fenning maakt het voor ons gemakkelijker om op het werk te communiceren. Hij helpt experts met niet-experts te praten, teams met leidinggevenden en nog veel meer. De praktische methoden van Chris worden gebruikt bij organisaties als Google en de NAVO, en zijn verschenen in de Harvard Business Review.
Meer over Chris FenningDe eerste minuut
Hoe begin je gesprekken die resultaten opleveren
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2024 1e druk 9789462724068Samenvatting
Begin je jouw gesprekken op de juiste manier?
Communicatie moet duidelijk en kernachtig zijn, en snel ter zake komen. Het probleem is dat we niet altijd weten hoe we dat moeten doen. Wat betekent het om beknopt te zijn? Hoe kun je een complex onderwerp in slechts enkele regels samenvatten? Ontdek hoe je de eerste minuut goed doorkomt met deze stap-voor-stap gids voor bondige en heldere communicatie in dagelijkse werkgesprekken.
Leer hoe je:
• kortere, betere gesprekken en vergaderingen kunt hebben;
• sneller ter zake kunt komen zonder te langdradig te zijn of af te dwalen;
• je publiek kunt leiden naar de oplossing die je nodig hebt;
• twee technieken met geweldige resultaten kunt toepassen in bijna elke discussie, e-mail, presentatie en interview.
Heldere communicatie is makkelijker dan je misschien denkt, en het begint allemaal met de eerste minuut.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Chris Fenning
Inhoudsopgave
1 WAT IS DE EERSTE MINUUT?
2 FRAMING
3 GESTRUCTUREERDE SAMENVATTINGEN
4 TIJDCONTROLE EN VALIDATIECHECK
5 HET TOEPASSEN VAN DE TECHNIEKEN IN VERSCHILLENDE SITUATIES
CONCLUSIE
BRONNEN
DANKWOORD
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan