Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Wavemakers

Leiders (& volgers) van de nieuwe wereld

Gebonden Nederlands 2021 9789462761681
Nog niet verschenen, verwacht op 01‑01‑2022
33,50

Samenvatting

Waarom groeien sommige bedrijven sneller, presteren beter en creëren zoveel meer waarde dan andere? Hoe kan het dat een groep gedreven mensen vanuit een garage grote gevestigde ondernemingen van de troon stoot? Hans van der Loo, Patrick Davidson en Martijn Arets ontrafelen het geheim achter deze golven van verandering: de Wavemaker.

De wereld golft en is woeliger dan ooit. Wavemakers gedijen niet alleen op golven van verandering, ze slagen er in zelf golven te veroorzaken en daarmee hun dromen te verwezenlijken, hoe waanzinnig die ook klinken. Het zijn leiders met specifieke leiderschapskwaliteiten die positieve en waarde gedreven energie kunnen opwekken. Met focus op ambities. En die slim gebruik weten te maken van de kracht van mensen.

Jarenlang onderzoek en honderden interviews vormen de basis voor het framework dat de auteurs bieden om je te ontwikkelen tot een Wavemaker. Maak kennis met bekende en minder bekende Wavemakers. Wat drijft hen? Waar geloven ze in? Wat zijn hun doelen en hoe focussen ze daarop? Hoe gaan ze om met tegenslag? En hoe vinden en binden ze de juiste mensen aan zich?

Ontdek wat je zelf kunt doen om die prestaties neer te zetten waarvan jij en je team dromen. Haal de toekomst naar voren en leer hoe je nu al nieuwe leiderschapsprincipes kunt toepassen. Wees een Wavemaker.

"Als je een schip wil bouwen, roep dan geen mannen bij elkaar om hout te verzamelen, het werk te verdelen en orders te geven. In plaats daarvan, leer ze verlangen naar de enorme eindeloze zee." - Antoine de Saint-Exupéry

Specificaties

ISBN13:9789462761681
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:275
Druk:1
Verschijningsdatum:1-1-2022
Hoofdrubriek:Leiderschap

Interviews en artikelen (3)

preview
Wavemakers - Leiders (& volgers) van de nieuwe wereld
Hans van der Loo 28 januari 2019 Hans van der Loo, Patrick Davidson en Martijn Arets doen onderzoek naar het geheim achter golven van verandering: de Wavemaker. In april 2018 komt hun boek daarover uit. In deze preview deelt Hans van der Loo alvast een aantal resultaten.
interview
Nekt zesjescultuur de Nederlandse startup? - Startups moeten verder kijken dan neus lang is
Paul Groothengel 29 augustus 2017 Startups zijn hot. Ook in de managementliteratuur. Hoe staat de markt van startups er nu voor? Komen ze makkelijk aan geld? Wat kunnen de grote corporates van ze leren? En wat zijn de valkuilen voor startups? Een rondgang langs een aantal auteurs, die op allerlei manieren (adviseur, investeerder) betrokken zijn bij startups.
column
Zomerlezen - 5 goede boeken voor de zomer
Patrick Davidson 2 augustus 2017 Het is weer zomer, het tempo gaat even omlaag, het is langer licht. Nog meer gelegenheid om te lezen dus. Net als de afgelopen jaren vroegen we schrijver en spreker Patrick Davidson om voor onze lezers een selectie te maken van vijf boeken die hij aanraadt om te lezen deze zomer.
Alle interviews en artikelen (3)

Over Hans van der Loo

Hans van der Loo is expert op het gebied van energiek veranderen. Als adviseur, publicist en spreker richt hij zich op het bevorderen van de kracht waarmee mensen, teams en organisaties in beweging te komen teneinde om uitzonderlijke prestaties te realiseren. Dat doet Hans vanuit betterday. Dit bureau, waar Hans mede-oprichter en mede-eigenaar van is, specialiseert zich in heldere cultuuranalyses, de realisatie van krachtige gedragsveranderingen en gewenste prestatieverbeteringen. Hans van der Loo is schrijver van bestsellers als ‘Waar haal je de energie vandaan?’, 'Kus de visie wakker’, 'Musk Mania (de vijf waanzinnige succesprincipes van Elon Musk)’, 'We hebben er zin in', 'Energy Boost' en 'Vaart maken'.

Andere boeken door Hans van der Loo

Over Patrick Davidson

Patrick Davidson helpt mensen & teams om op eigen kracht te veranderen. Hij schreef de bestsellers ‘Werkvuur: hoe energieke mensen & teams positieve impact maken’, 'Waar haal je de energie vandaan?’ en het in 8 talen verschenen 'Musk Mania'. Samen met Hans van der Loo is hij eveneens eigenaar van betterday en EnergyFinder. Veelgevraagd spreker, bestseller-auteur en inspirerende dagvoorzitter. Gefascineerd door mensen en teams die zichzelf overtreffen. Weet precies hoe jij met je team beter kunt presteren en bezorgt je in minder dan een dag een vliegende (door-)start.

Andere boeken door Patrick Davidson

Over Martijn Arets

Martijn Arets is ondernemer en internationaal platformexpert. Na een carrière als lichttechnicus, evenementenorganisator en marketingmanager zegde hij in 2010 zijn baan op om zijn droom achterna te gaan. In een oud Volkswagenbusje reisde hij vijf maanden door Europa om in gesprek te gaan met de leiders van twintig authentieke Europese merken als Mini, Adidas, LEGO, Alessi en Manchester United. Zijn bevindingen bundelde hij in het boek Brand Expedition, een reis langs de twintig meest inspirerende merken. Voor de vertaling en productie van de Engelse editie wist hij vervolgens als een van de eersten ter wereld via een op aandelen gebaseerde crowd-fundingscampagne op het platform van Symbid de benodigde 20.000 euro bijeen te brengen. Mede door deze crowdfundingscampagne werd hij in 2011 door de lezers van ondernemersmagazine Sprout gekozen tot de beste ondernemer van het jaar. Een wedstrijd waarin hij genomineerden als John de Mol, Reinout Oerlemans en Floris van Bommel achter zich liet. Martijn werd gevraagd om als ‘European Young Leader’ Nederland te vertegenwoordigen in een Europese denktank en een TED-Talk in Griekenland te geven. Geïntrigeerd door de mogelijkheden van onlineplatformen en gedreven door nieuwsgierigheid onderzocht hij daarna acht jaar lang de opkomst van de platformeconomie. Hiervoor ging hij in gesprek met vijfhonderd deelnemers in zestien landen. De resultaten van deze expeditie beschrijft hij in dit boek. Tijdens deze expeditie schreef hij de boeken Crowdfunding, de hype voorbij en Crowdfunding voor Dummies. Met zijn eigen bedrijf Professional Outsider Consultancy deelt Martijn zijn kennis door het geven van presentaties en advies. Daarnaast initieert hij eigen onderzoeken, waarvoor hij verschillende partners bijeenbrengt die de interesse en nieuwsgierigheid naar het vraagstuk delen, om vervolgens samen op onderzoek uit te gaan. Als onafhankelijke stem in het debat draagt Martijn bij aan verschillende onderzoeken en probeert hij de ontwikkelingen rondom de opkomst van onlineplatformen te duiden. Zo zette hij de platformen www.deeleconomieinnederland.nl en www.platformwerk.nl op om de omvang van de platformmarkt voor een groot publiek duidelijk te maken. Als bruggenbouwer brengt hij stakeholders samen, om het debat inhoudelijker en constructiever te laten verlopen. Martijn woont in Houten, samen met Jannette en hun drie kinderen Joep, Sophie en Anna.

Andere boeken door Martijn Arets

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wavemakers