Starttaal 2F
methode Nederlands voor het mbo
Paperback Nederlands 2016 2e druk 9789463260145Samenvatting
STARTTAAL 2F LEERWERKBOEK, DEEL A
STARTTAAL 2F is ontwikkeld voor mbo-studenten die een beroepsopleidende leerweg volgen en aan het einde van hun opleiding examen op 2F-niveau moeten doen.
OPBOUW LEERWERKBOEK DEEL A
In Starttaal 2F leerwerkboek deel A oefen je met de taalvaardigheden lezen, luisteren, taalverzorging, schrijven, spreken en gesprekken voeren. In deel A worden theorie, voorbeelden en opdrachten na elkaar aangeboden, zodat je stapsgewijs oefent met de lesstof die nodig is om het vereiste 2F-niveau te bereiken. Je krijgt in deel A bovendien alle bagage mee om te kunnen starten met de examenvoorbereiding in deel B.
Starttaal 2F deel bestaat uit drie thema’s:
Thema 1: Vrije tijd
Thema 2: Geld
Thema 3: Toekomst
Elk thema is ingedeeld in zes hoofdstukken: lezen, luisteren, taalverzorging, schrijven, spreken en gesprekken voeren.
Het tweede deel van Starttaal 2F (deel B) bereid je voor op het centraal examen (CE) en de instellingsexamens (IE's) Nederlands.
Trefwoorden
taalvaardigheid mbo-onderwijs nederlands referentieniveau 2f taalverzorging gespreksvaardigheid spreekvaardigheid leesvaardigheid luistervaardigheid schrijfvaardigheid examenvoorbereiding leerwerkboek thematisch leren stappenplannen digitale ondersteuning feedback presentatievaardigheden taalportfolio zoekend lezen zakelijke communicatie werkwoordspelling intensief lezen verkennend lezen teksten schrijven non-verbale communicatie tekstanalyse interactieregels aantekeningen maken werkstukken maken mening onderbouwen
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan