

Anne Cornut heeft een salesachtergrond en kent dankzij haar populaire familieblog, www.mamavanvijf.
Meer over de auteurs#parentfriendly marketing
New Generation Parents gelukkig maken
Gebonden Nederlands 2019 1e druk 9789463371933Samenvatting
Een nieuwe generatie ouders, de millennials, breekt massaal met gevestigde tradities. Oude reclamegewoonten werken voor deze ouders niet meer. Ze verwachten een andere tone of voice van merken en zijn ultradigitaal gericht. Rode wijn op een witte jurk is en blijft, zelfs met een witter-dan-wit-wasproduct, ellendig. Deze ouders willen daarnaast ook iets voor zichzelf. Verwar parent-friendly dus zeker niet met kids-friendly.
Hoe scoor je als merk of als bedrijf bij deze New Generation Parents? Aan de hand van verschillende voorbeelden uit diverse sectoren, met best én worst practices, helpt Maison Slash je op weg om gezinnen te bereiken. Eerlijkheid, authenticiteit, transparantie, beleving en maatschappelijk engagement zijn daarbij sleutelbegrippen.
Parentfriendly marketing is marketing weg van het belerende, weg van hard roepen dat je de beste bent. Het is marketing van context boven content, van vertrouwen bouwen en relevant zijn voor kinderen én ouders. Parentfriendly marketing speldt niemand iets op de mouw, maar spreekt de taal van een nieuwe generatie ouders.
Maison Slash is het onlineplatform van Ingrid Renders en Anne Cornut, met 50.000 unieke lezers per maand, waar je alles leest over lifestyle in de wereld van gezinnen. Daarnaast is het ook het allereerste parentfriendly marketing & creative agency van de lage landen.
Ingrid Renders is mediamadam en storyteller in hart en nieren, met een verleden bij o.a. Eén, Ketnet en Bruzz.
Anne Cornut heeft een salesachtergrond en kent dankzij haar populaire familieblog, www.mamavanvijf.be, de influencing-wereld op haar duimpje.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Ingrid Renders
Inhoudsopgave
Plak er eens een woord op
Waarom dit boek?
Ingrid/Anne/Big Bang
2. New Generation Parents
Generatie of zeitgeist?
NGP's zijn niet per definitie millennials
NGP's en 12 trends en kenmerken
1. Meerdere identiteiten
2. Klassieke gezinnen passé?
3. Framily is de familie die je zelf kiest
4. Wat is volwassen?
5. Digitaal is normaal
6. Op zoek naar vertrouwen
7. Flirten met perfectie
8. Oeist? Druk!
9. Alles komt terug
10. Bewuster consumeren
11. New Generation Dads
12. Heilige huisjes aan diggelen
3. Een nieuwe realiteit
Het einde van de vakjes
Ouders in een andere tijdgeest, realiteit én context
De advertentiewereld valt uiteen
Een 'digitaal' marketingplan, of gewoon marketingplan?
Meten is niet altijd weten
4. #parentfriendly marketing
Het SLASH-model voor een #parentfriendly campagne
Kies je funderingen met zorg
1. Durf te kiezen
2. Brand awareness of harde conversie?
3. Lange of korte termijn?
4. Budget
#parentfriendly bouwstenen om mee te slashen
1. Stop eindelijk met pushen
2. Kids friendly versus parent friendly
3. Vergeet de context niet!
4. Stem je tone of voice af
5. Ken je publiek, ken je klanten
Nawoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan