Ethische keuzes voor de toekomst
Paperback NL 2019 1e druk 9789463387538Samenvatting
‘Ethische keuzes voor de toekomst’ benadert de lange-termijnuitdagingen van de mens op een interdisciplinaire en holistische manier. Lezers zullen een overzicht vinden van de belangrijkste aspecten van de relatie tussen evolutie en moraliteit. Dit kan ons helpen beter te begrijpen waar we vandaan komen en ons inspireren om na te denken, opties af te wegen en weloverwogen keuzes te maken over acties die onze wereld vandaag beïnvloeden en implicaties omvatten van keuzes voor de toekomst. De auteurs bespreken de wenselijkheid om modernisering en milieuduurzaamheid te bevorderen en stellen dat kennis een rationeel raamwerk kan creëren om de richting aan te geven waarin ethiek in de wereld kan evolueren.
Robert Cliquet is emeritus hoogleraar in de atropologie en sociale biologie van de Universiteit Gent en ere-algemeen directeur van het Centrum voor Bevolkings- en Gezinsstudies (CBGS), voomalige Vlaamse Wetenschappelijke Instelling. Hij vertegenwoordigde België jarenlang in de European Population Comittee van de Raad van Europa en in de Commission on Population and Development van de Verenigde Naties.
www.robertcliquet.com
Dragana Avramov is zaakvoerder van Population and Social Policy Consultants (PSPC), Brussel, en voormalig directeur van het Demographic Research Centre, Institute of Social Science, Universiteit van Belgrado. Ze is sinds vele jaren evaluator en ethisch expert voor onderzoeksprojecten gefinancierd door de Europese Unie.
www.avramov.org
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan