Het solidair-individualisme
Humanistische toekomstvisie op gezin, fiscaliteit, werk en sociale bescherming
Paperback NL 2022 1e druk 9789463712705Samenvatting
Een utopie leidt een merkwaardig leven. Eerst wordt ze genegeerd, dan wordt ze weggelachen. Vervolgens wordt ze opgepikt door enkelingen om uiteindelijk mainstream te worden. Zo zal het hopelijk ook met het solidair-individualisme gaan. Het valt niet te ontkennen dat de mens na de Tweede Wereldoorlog meer individualistisch is geworden. Zelfs in zijn solidariteit! Terwijl veel mensen met tegenzin hun bijdrage aan de sociale zekerheid betalen, zijn ze wel gul bij acties van goede doelen.
In dit boek worden vier werven – er zijn er méér – beschreven waardoor met solidair-individualisme onze gemeenschap beter én gelukkiger wordt. Met realistische scenario’s over ouderschap, fiscaliteit, werk en sociale bescherming toont de auteur wat mogelijk zou kunnen zijn.
Dit toekomstboek is bedoeld als basis voor verdere discussie, zodat de utopie werkelijkheid kan worden. Het is dan ook een mooi geschenk van een babyboomer aan de jongvolwassenen van vandaag.
Marcel De Beukeleer specialiseerde zich, na zijn carrière, in kennis over ouderschap en opvoeding. Hij stond mee aan de wieg van verschillende initiatieven in de Vlaamse Jeugdhulp. Tevens is hij een pluriforme humanist die de directe democratie een warm hart toedraagt. Hij schrijft columns voor dag- en weekbladen en blogt op het internet over politiek en samenleving, met een bijzondere interesse voor kwetsbare ouders van opgroeiende kinderen en jongeren.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan