

Johan Lambrecht is directeur van het Studiecentrum voor Ondernemerschap (SVO) aan EHSAL - K.
Meer over Johan LambrechtHet familiebedrijf
In goede en kwade dagen
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789463938693Samenvatting
Familiebedrijven intrigeren. Niet alleen op het kleine scherm, maar ook voor onderzoekers zijn familiebedrijven al decennialang een dankbaar onderwerp. Toch blijven er veel misvattingen over bestaan. Zo stond een familiaal karakter veertig jaar geleden gelijk aan onprofessionaliteit, terwijl familiebedrijven nu om hun langetermijngerichtheid, kennis en inzet geprezen worden. Maar klopt dat wel? Zijn familiebedrijven crisisbestendiger, degelijker, duurzamer? Of kan een emotionele band met het bedrijf ook schade berokkenen?
In dit boek biedt professor Johan Lambrecht een nuchtere blik op familiebedrijven. Hij bespreekt hun troeven en kwetsbare plekken en laat zien hoe familiebedrijven hun sterktes kunnen behouden en hun zwaktes kunnen aanpakken. Dit alles wordt rijkelijk geïllustreerd met talrijke voorbeelden van Belgische en buitenlandse familiebedrijven. Eigenaars, bestuurders, leidinggevenden en adviseurs, ook van niet-familiebedrijven, zullen veel opsteken van dit unieke werk.
Johan Lambrecht is doctor in de economische wetenschappen en hoogleraar aan KU Leuven (Campus Brussel), waar hij familiebedrijven, ondernemerschap en kmo-beleid, en economie doceert. Studenten verkozen hem al meermaals tot beste prof. Hij is auteur van meer dan driehonderd publicaties en heeft meer dan dertig jaar onderzoeks- en praktijkervaring met familiebedrijven.
Specificaties
Lezersrecensies
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan