Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Financieel management Het nieuwe businessmodel in financieel advies
Het nieuwe businessmodel in financieel advies
Het nieuwe businessmodel in financieel advies
Henk Volberda

Prof. dr. Henk W. Volberda is hoogleraar strategisch management en innovatie aan Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Tevens is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) en ‘expert member’ van het World Economic Forum.

Meer over de auteurs
Henk Volberda, Kevin Heij

Het nieuwe businessmodel in financieel advies

Van provisie naar waardecreatie

Gebonden Nederlands 2014 9789490463335
5 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 45 dagen
Voormalig top 100Totaal 70 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
19,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Gedreven door ondernemingszin en grote turbulentie in de sector, verkennen financieel adviseurs nieuwe wegen. Een doorgeefluik van producten van banken en verzekeraars zijn ze niet meer. Wat is dan wel hun toegevoegde waarde? Dit boek laat zien hoe financieel adviseurs anno 2014 waarde creëren en hun businessmodel innoveren, en ook wat er nog beter kan.

Onderzoek onder adviseurs en ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf, diepte-interviews, case studies en wetenschappelijke inzichten zijn samengevoegd tot een leesbaar en verhelderend document met veel praktische tips.

'Dit boek beschrijft niet hoe de financiële dienstverlener in de toekomst zijn geld moet verdienen. Gelukkig maar. De auteurs zien wel hoe die financiële professional zelf kan ontdekken waar zijn toekomstige markt en verdienkracht ligt.
Een absolute aanrader.'
Mathijs Bouman - Beurscommentator bij RTL-Z en columnist Het Financiëele Dagblad

'Vakwerk, gedegen onderzoek, literatuur waar adviseurs mee verder kunnen. Complimenten! Must read voor de winnaars van morgen.'
Willem Vreeswijk - Hoofdredacteur VVP

'De wereld is definitief veranderd en blijft sneller veranderen dan ooit. Wat heb je nodig om toegevoegde waarde te kunnen blijven bieden aan je klanten? Ondernemerschap in optima forma blijkt ook de key for success voor waardecreatie in de financiële sector.'
Jacqueline Zuidweg - Directeur Zuidweg & Partners en zakenvrouw 2012

'Hoe kunnen financieel adviseurs nog een boterham verdienen? Nu de markt zo veranderd is en de uitdagingen zo talrijk? Dit boek is een onderzoek naar hoe adviseurs waarde kunnen én moeten toevoegen voor hun klanten. Want daar begint alles mee.
Een must read!'
Theo van Vugt - Hoofdredacteur AM

'Dat de markt voor financieel advies op z’n kop staat is geen nieuws meer. Hoe je de markt opnieuw moet uitvinden wel. Dit boek geeft een helder theoretisch kader in combinatie met prikkelende tips en praktische voorbeelden om je vooruit te helpen. Ondernemen is vooruit kijken, lef hebben en vernieuwend zijn als anderen stil staan. Ga op avontuur!'
Willem Overbosch - Founder en Chief Storyteller de Zaak en MKB Servicedesk

‘Ondernemerschap zorgt voor innovatie,
banen, voor een leefbaar land.
Het is de basis voor onze welvaart,
nu en straks!’
Bernard Wientjes, Voorzitter VNO-NCW

'Wat is vandaag de dag de toegevoegde waarde van een financieel adviseur? Zouden we het vak opnieuw uitvinden als het nu nog niet bestond? Indringende en noodzakelijke vragen voor onze branche. Een volgens dit onderzoek erg behoudende branche met weinig echte pure vernieuwers. Heel goed dus dat niet alleen de discussie op scherp wordt gezet maar ook een serieuze poging wordt gedaan om in dit boeiende boek antwoorden op die vragen te geven. Ik voelde me in dit boek het meeste aangesproken door de definitie van het businessmodel van de Amerikaanse organisatiedeskundige David J. Teece. Hij neemt echt de klant als uitgangspunt. Waar heeft hij behoefte aan? Hoe kan een adviesonderneming het best in die behoefte voorzien? En hoe krijgen we daar dan ook nog voor betaald? Dit is precies de lijn die we binnen Unirobe Meeùs Groep hebben ingezet. Voor elk type klant een adviesstijl die bij die klant past. Via internet, via de telefoon, via persoonlijk contact. Maar altijd van mens tot mens!'
Coen Mom, CEO Unirobe Meeùs Groep

Specificaties

ISBN13:9789490463335
Trefwoorden:ondernemerschap, financiële instrumenten, waardecreatie, businessmodel
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:96
Uitgever:Mediawerf
Druk:1
Verschijningsdatum:18-3-2014
Hoofdrubriek:Financieel management
ISSN:
Jongbloed:Bank- en effectenrecht

Lezersrecensies

4.0 van de 5
5 stemmen
2
2
0
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Henk Volberda

Prof. dr. Henk W. Volberda is hoogleraar strategisch management en innovatie aan Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Tevens is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) en ‘expert member’ van het World Economic Forum. V Hij schreef onder meer het internationaal veelgeprezen boek 'Building the flexible firm: how to remain competitive' (Oxford University Press, 1998). Recente boeken van zijn hand zijn 'Innovatie Jij.nu', 'De nieuwe professional service firm' en 'De Winst van Purpose'.

Andere boeken door Henk Volberda

Bekijk alle boeken

Over Kevin Heij

Drs. ing. Cornelis V. (Kevin) Heij is projectmanager bij INSCOPE – Research for Innovation en is als PhD-kandidaat verbonden aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Na zijn studie Technische Bedrijfskunde aan de TH Rijswijk en Business Administration aan de Erasmus Universiteit onderzoekt hij hoe zowel technologische en niet-technologische innovaties het concurrentievermogen van organisaties versterken.

Andere boeken door Kevin Heij

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Samenvatting

1. Een branche in beweging
2. Ondernemerschap, businessmodellen en businessmodelinnovatie
3. Waardecreatie voor de klant
4. De oude en de nieuwe waardeketen
5. Aanjagers van businessmodelinnovatie
6. Aandachtspunten voor de financieel adviseur van de toekomst

Verantwoording onderzoek
Literatuur
Over INSCOPE - Research for Innovation

Aanbevolen live events...

dinsdag 04-04-2023

Psychologie voor Managers

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Het kapitaal - Kritiek van de politieke economie
    Karl Marx
    Het kapitaal - Kritiek van de politieke economie
    € 37,50
  • In 4 stappen naar het beste risicoadvies
    Ewout Strijker
    In 4 stappen naar het beste risicoadvies
    € 38,95
  • Turbowinst
    Sander Klos
    Turbowinst
    € 39,99
  • Basisconcepten finance
    Dennis Vink
    Basisconcepten finance
    € 41,26
  • Financiën en Fiscaliteiten voor Vastgoed (editie 2022/2023)
    Jan Buist
    Financiën en Fiscaliteiten voor Vastgoed (editie 2022/2023)
    € 75,00
  • Grondslagen van Auditing en Assurance
    Barbara Majoor
    Grondslagen van Auditing en Assurance
    € 71,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het nieuwe businessmodel in financieel advies

        Het nieuwe businessmodel in financieel advies
        Henk Volberda , Kevin Heij
        /