Lees verder
Op zijn toonaangevende weblog: Herd the hidden truth about who we are (www.herd.typepad.
Meer over Mark EarlsDe Ultieme Kudde
Beïnvloeden en begrijpen van massagedrag
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789490574031Samenvatting
De aanname dat mensen individualistisch zijn loopt als een rode draad door onze cultuur. Recente ontdekkingen van vooraanstaande hersen- en gedragswetenschappers wijzen er echter op dat we veel minder zelfstandig zijn dan we graag willen denken. Sterker nog: wij zijn de meest dominante diersoort ter wereld geworden juist omdát we zo weinig individualistisch zijn.
Wij zijn de ultieme kudde
Mark Earls, auteur van 'Welcome to the Creative Age', past deze nieuwe inzichten toe op onze huidige kennis over massagedrag. Hij laat zien dat pogingen om massagedrag te beïnvloeden meestal falen dankzij een hardnekkige gewoonte om steeds het individu als uitgangspunt te nemen. Met onderkoelde humor en zijn 'opstandige' vertelstijl ontvouwt hij een fundamenteel nieuw systeem voor het begrijpen en beïnvloeden van massagedrag, waarbij de 'regisseur' een zowel effectiever als bescheidener rol toebedeeld krijgt.
Dit boek bevat geen gelikte Nike of Starbucks voorbeelden en geen panklare formule voor een hype. Wel geeft het een fundamenteel nieuwe kijk op het ontstaan van kuddegedrag.
'Like Malcolm Gladwell on speed' - THE GUARDIAN
'This book is a must. Once you have read it you will understand why Mark Earls is regarded as a marketing guru.' - THE TIMES
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Mark Earls
Inhoudsopgave
Het boek dat we nu nodig hebben?
Inleiding
Deel 1
Een wij-soort met een ik-illusie
1. De supersociale aap
2. De ik-illusie
3. 'Ik' versus 'ons'
Deel 2
De zeven principes van kuddemarketing
4. Het eerste principe: interactie
5. Het tweede principe: beïnvloeding
6. Het derde principe: ons-praat
7. Het vierde principe: geloof het
8. Het vijfde principe: steek het vuur (weer) aan
9. Het zesde principe: cocreativiteit
10. Het zevende principe: laat varen
Deel 3
De kudde begrijpen
11. Conclusies
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan