Lees verder
Anna Dijkman studeerde psychologie en journalistiek aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna werkte zij voor onder andere De Telegraaf en Elsevier.
Meer over de auteursPsychologeld
Waarom we stoppen met denken als we beginnen met uitgeven
Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789490574260Samenvatting
Waarom bent u zuinig met cash terwijl u met uw pinpas gemakkelijk geld uitgeeft? Waarom gebruikt u gespaard geld anders dan financiële meevallers? Wat maakt het zo lastig om een briefje van € 100 euro aan te breken? En waarom geeft u méér uit als u dat eenmaal gedaan hebt?
Chris Zadeh, al ruim tien jaar bezig met innovatie in de financiele wereld, en psychologe Anna Dijkman vormen samen het perfecte duo om een boek te schrijven over de psychologie van geld. Door zich te baseren op inzichten uit behavioral finance, psychologie en sociologie laten ze op overtuigende wijze zien dat we een stuk minder rationeel met geld omgaan dan we denken. Aan de hand van voorbeelden, illustraties en anekdotes identificeren ze de valkuilen in onze relatie met geld en laten ze zien hoe we op een bewuste manier met onze dagelijkse financiën om kunnen gaan.
Met bijdragen van onder anderen Jort Kelder, Annemarie van Gaal, Frederique van der Wal en Jeroen Smit over hun relatie met geld.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Anna Dijkman
Over Chris Zadeh
Inhoudsopgave
1. Maak kennis met je mentale boekhouder
Interview Annemarie van Gaal
2. ParacetaMastercard
Interview Jeroen Smit
3. De slechte verliezer
Interview Jort Kelder
4. Keuzeangst
Interview Kevin Voges
5. Betalingsbevestiging
Interview Olcay Gulsen
6. Financiële staar
Interview Marcel Boekhoorn
7. Kuddedier
Interview Raymond Spanjer
8. Expertverslaving
Interview Frederique van der Wal
9. Mentaal Bureau voor de Statistiek
Nawoord - De valkuil van zelfoverschatting
Bedankt!
Literatuurlijst
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan