Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Managing through a Mirror

Successful business communication where cultures meet

Gebonden Engels 2014 1e druk 9789491065798
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Managing through a Mirror' gaat over het samenwerken met mensen uit andere culturen. Maar liefst 100 praktische tips kunnen door de internationaal werkende manager meteen in de praktijk worden gebracht.

Het boek neemt als uitgangspunt dat de manager eerst in de spiegel moet kijken: hij moet het effect van zijn eigen gedrag en zijn cultuur op anderen kennen. Daarna komt het aan op praktische kennis over de cultuur waar hij mee te maken krijgt, en effectieve communicatie. Het boek begint dan ook met een aantal hoofdstukken over verbale en non-verbale interpersoonlijke communicatie, en werkt toe naar 4 hoofdstukken over thema’s waar elke manager mee te maken krijgt: het managen van teams, het managen van performance, het managen van veranderprocessen en onderhandelen.

Het boek onderscheidt zich in een aantal opzichten van bestaande managementboeken over dit onderwerp: met 100 concrete tips is het zeer praktisch van aard, het beschrijft onderwerpen die iedere internationaal werkende professional herkent, en het is vlot geschreven en zeer makkelijk leesbaar. 'Managing Through a Mirror' is geschreven vanuit de praktijkervaring van de auteur in multinationals zoals Philips en NXP.

Specificaties

ISBN13:9789491065798
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:416
Druk:1
Verschijningsdatum:18-9-2014
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

5.0 van de 5
3 stemmen
3
0
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Frank Garten: ‘Ontluisterend hoe slecht mensen kunnen luisteren’
Annegreet van Bergen 1 december 2014 Nederlanders communiceren doorgaans heel direct. Ze zijn geneigd klip en klaar te zeggen waar het op staat en vatten ook het gesproken woord van een ander letterlijk op. Deze manier van (lage-context) communicatie is wereldwijd eerder uitzondering dan regel. In veel landen luisteren mensen niet alleen naar het gesproken woord, maar halen ze hun informatie ook uit lichaamshouding, positie, leeftijd et cetera van hun gesprekspartners. Steeds meer Nederlanders krijgen als internationale handels- en zakenlui te maken met deze hoge-context communicatie. Om deze managers bewust te maken van de keuzes die ze (moeten) maken in hun omgang met mensen uit een andere cultuur, schreef Frank Garten Managing through a Mirror.

Over Frank Garten

Frank Garten heeft zich na jarenlange ervaring in het internationale bedrijfsleven gevestigd als onafhankelijk organisatieadviseur. Hij helpt teams in bedrijven en organisaties om vloeiender te werken met internationale partners, leveranciers en klanten.

Andere boeken door Frank Garten

Inhoudsopgave

Foreword
Managing through a Mirror – With 100 practical tips to apply…now!

Part 1: Communication between cultures
1. Interpersonal communication – taking, giving and sharing space
2. When communication fails, break the pattern
3. What we do not say
4. Personal preferences in communication
5. Culture and its impact communication

Part 2: Culture and most important business cultures
6. Country cultures
7. Business culture in various countries

Part 3: The manager’s work in a cross-cultural context
8. Managing Performance
9. Managing Teams
10. Managing Change
11. Managing Negotiations

Appendix
A: Country cultures classified

About the author
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Managing through a Mirror