

Ruzie mag!
Lessen uit de prkatijk van conflictbemiddeling
Paperback Nederlands 2013 9789491378034Samenvatting
Conflicten vinden we maar al te vaak ongewenste situaties, die u snel oplost of wegmoffelt. Zonde! Conflicten zijn prachtige leersituaties! Door de dynamiek van het conflict leren de betrokkenen heel veel over zichzelf, over hun kijk op de wereld, over hun sterke en zwakke plekken. Zoals een conflictbetrokkene ooit zei: 'Ik wist niet dat ik dit in me had!' Conflicten vertellen u alles over interactie, over relaties, over objectiviteit en loyaliteit, over medeleven en mededogen. Over wie u eigenlijk bent dus.
Dit boek laat zien hoe de theorie van conflicten in de praktijk werkt. De verhalen van de betrokkenen met de pijnpunten, de belangen en belemmerende overtuigingen laten zien, dat de werkelijke redenen voor het conflict meestal anders zijn dan de argumenten, standpunten en inhoudelijke discussies die de betrokkenen uitwisselen. De aanpak van emoties, waarom en wanneer het kwartje valt, waarom escaleren tot betere resultaten kan leiden dan de-escaleren, de invloed van humor en nog veel meer worden duidelijk zichtbaar in de opgetekende ervaringen van al die mensen die een oplossing voor hun conflict wilden bereiken.
Deze praktijkverhalen, die met een goed observerend oog zijn vastgelegd, bieden zoveel kennis en inzicht dat u met plezier uw eigen conflicten aangaat en met begrip en beleid conflicten van anderen gaat bekijken en eventueel begeleiden.
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Inhoudsopgave
1. Over conflicten
2. Escalatie en de-escalatie
3. Factoren die conflicten stimuleren
4. Belemmerende overtuigingen
5. Oplossingen die werken
6. Nazorg bij conflicten
Bronnen
Over de auteur
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan