Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Handboek Content Strategie

Content strategisch inzetten

Paperback Nederlands 2014 2e druk 9789491560491
10
Voormalig top 10Totaal 23 dagen
Voormalig top 100Totaal 97 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Het 'Handboek Content Strategie' (#HCS) neemt de gebruiker mee in een boeiend verhaal dat voor bewustwording, betrokkenheid, beslissing en binding zorgt. Modellen, onderzoeken, voorbeelden en cases nemen de lezer mee in een vertaalslag van contentstrategie naar contentmarketing naar tactiek en campagne. Langs branded, curated en user generated content. De tactieken voor meer engaging content en een groot aantal marketingmodellen helpen de lezer een strategie om te zetten in een contentmarketingcampagne. Het 6C-model, het SOCCER-model, het positieve effect op de zoekmachinemarketing en social influence plus Petersens model van Boeien & Binden vormen een rode draad. Dit management- en studieboek is gevuld met infographics, grafische modellen en meer illustraties die boeien. Cases komen onder andere van de hand van Landal Greenparks, Philips, De Hypotheekshop, AtMost.TV en de TU Delft.

Het handboek doet waar het over predikt; zo is het #HCS vindbaar op Twitter (@HandboekContent), kent het boek een eigen Pinterest vol infographics en visuele aanvullingen bij het boek. De blog www.handboekcontentstrategie.nl biedt ook nog eens extra video's, presentaties en webseminars die zo een het Handboek Content Strategie een relevant crossmediaal karakter geven.

Specificaties

ISBN13:9789491560491
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:210
Uitgever:Boom
Druk:2
Verschijningsdatum:15-7-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.4 van de 5
35 stemmen
28
1
2
0
4

Over Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater verkozen tot de nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De veelzijdige Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Andere boeken door Patrick Petersen

Inhoudsopgave

Dankwoord
Voorwoord door Hans Molenaar
Introductie

1. Inleiding content strategie & content marketing
2. Het 3C, 3S en 6C-model
3. Branded content, curated content en user generated content
4. Social influence, reviews, engagement en social proof
5. Van strategie naar tactiek: de mix van middelen
6. Campagne met het B-model van boeien & binden
7. Metrics en meer analyse
8. Het content-strategieplan (CSP)

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek Content Strategie