Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 51% korting
, ,

Wat levert IC nu eigenlijk op?

Keuzes onderbouwen, rendement aantonen en accountable zijn in interne communicatie

Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789491560804
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis
20,25
9,95
VOORDEEL - 51% korting

Samenvatting

Wie het vakgenoten op de man af vraagt krijgt steevast hetzelfde antwoord. De meesten denken dat de bijdrage van interne communicatie aan de organisatiedoelen wel is te bewijzen, ze vinden het alleen heel erg moeilijk. Daar komt het slechte nieuws bij dat de directe relatie tussen communicatie en de prestatie van een organisatie wetenschappelijk niet is aangetoond.

Dit boekje laat je zien dat je niet bij de pakken hoeft neer te zitten. Het neemt je mee in het voor ons vakgebied belangrijke item van accountability. Hoe kun je de keuzen voor interne communicatie onderbouwen, de bijdrage ervan aan de organisatiedoelen bewijzen en daar vervolgens verantwoording over afleggen? Dat hoeft namelijk niet ingewikkeld te zijn. Zelfs niet als je werken met cijfers lastig vindt.

In een paar eenvoudige stappen kun je verantwoording geven en verantwoordelijkheid nemen en het rendement van interne communicatie inzichtelijk maken. Soms door zelf te meten, soms door het slim combineren van gegevens die de organisatie toch al meet.

In dit boekje reiken de auteurs je praktische handvatten en onderzoeksvormen aan waarmee je direct zelf aan de slag. Hun credo is: meten is weten, gissen is missen. En: heb een visie op je vak, ga aan de slag, toon lef en doe meer met ongeveer!

Specificaties

ISBN13:9789491560804
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:52
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:6-9-2014

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Over Bas van Glabbeek

Bas van Glabbeek (1989) is junior communicatieadviseur bij Involve.

Andere boeken door Bas van Glabbeek

Over Ilse van Ravenstein

Ilse van Ravenstein is directeur en oprichter van Involve. Al rond 1990 vond Ilse haar passie in interne communicatie. Dat leidde in 1993 tot de start van Involve, specialisten in interne communicatie. Met een niet te stuiten energie werkt ze sindsdien voor en met vele opdrachtgevers en collega's aan organisatie uitdagingen met een communicatiebril op. Ilse giet haar nieuwsgierigheid al een flink aantal jaren in verkennend en toetsend onderzoek met verschillende universiteiten. Zo is ook het Trendonderzoek Interne Communicatie een initiatief van haar, evenals de Master Interne Communicatie (samen met Van Der Hilst Communicatie).

Andere boeken door Ilse van Ravenstein

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wat levert IC nu eigenlijk op?