Praktische Financiële Rapportage en Analyse - Opgavenboek
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789491725319Samenvatting
Dit opgavenboek vormt samen met het bijbehorende uitwerkingen- en theorieboek de studiemethode 'Praktische Financiële Rapportage en Analyse'. Deze studiemethode is bestemd voor studenten Moderne Bedrijfsadministratie (MBA) en andere opleidingen op HBO- en MBO-nivo.
De opgaven in dit boek zijn net als in het theorieboek verdeeld in aparte hoofdstukken. De opgaven in de eerste hoofdstukken behandelen de werkzaamheden voorafgaand aan de verslag- periode (o.a. de balanced scorecard, het masterbudget en de break-evenanalyse). Daarna volgen een aantal hoofdstukken met opgaven over de interne verslaglegging en interne analyse gedurende de verslagperiode.
Tot slot is een aantal hoofdstukken opgenomen met opgaven over de externe verslaglegging en analyse (o.a. balans, winst- en verliesrekening, kasstroom- overzicht, liquiditeit, solvabiliteit, rentabiliteit en waarde van de onderneming).
Trefwoorden
financiële rapportage interne analyse financieel management balanced scorecard masterbudget break-even analyse externe verslaglegging operationeel hefboomeffect interne verslaglegging activiteitsratio's rentabiliteit solvabiliteit liquiditeit bedrijfsadministratie indirecte kosten kasstroomoverzicht winst-en-verliesrekening interestresultaat bedrijfswaardering balans accountancy financiële prestatie-indicatoren kostprijsberekening financiële planning economie budget winstgevendheid jaarrekening kostencalculatie management control
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan