Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Dit is Big Data

Wat het is, hoe het werkt en wat het oplevert

Paperback Nederlands 2015 9789491845604
Verkooppositie 282532 dagen in de top 100
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

'Big Data' wordt door marketingmanagers, multinationals en overheden triomfantelijk neergezet als het nieuwe goud. Dankzij de explosieve groei van digitale gegevens gaan al onze vragen beantwoord worden - zelfs nog voordat we ze gesteld hebben. Maar wat is het eigenlijk, Big Data?

In 'Dit is Big Data' neemt New York Times-journalist Steve Lohr u mee in de wereld van vindingrijke ondernemers en briljante getallenkunstenaars, van ongekende mogelijkheden en de onvermijdelijke goudkoorts die daarbij komt kijken. Met duidelijke voorbeelden en meeslepende anekdotes legt hij uit wat de term Big Data nu precies inhoudt, welke impact het heeft en welke kansen het biedt. Want of u nu leraar, arts, manager of ondernemer bent: Big Data wordt onmisbaar.

'Steve Lohr is de betrouwbare, boeiende gids die je nodig hebt als je dit nieuwe gebied wilt begrijpen.' – Erik Brynjolfsson, The Second Machine Age

'In deze toegankelijke introductie biedt Lohr uiterst waardevolle inzichten voor zowel het bedrijfsleven als het individu' – Publishers Weekly

Specificaties

ISBN13:9789491845604
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:287
Druk:1
Verschijningsdatum:17-4-2015
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Expertrecensies (1)

Wardy Poelstra | 6 augustus 2015
‘Big data besparen geld en redden levens.’ Auteur Steve Lohr benadrukt aan het begin van zijn boek ‘Dit is Big Data’ de positieve effecten van wat hij elders ‘dataïsme’ noemt (‘Data-ism’ is ook de oorspronkelijke titel van het boek).Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
2 stemmen
1
0
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

tussen_droom_en_daad
Big data en het principe double contingency
Haiko van der Voort 26 september 2016 In deze rubriek analyseren bestuurskundigen van de TU Delft patronen en wetmatigheden waar veel managementboeken soms wat lichtvoetig aan voorbij gaan, of gewoon voor vanzelfsprekend aannemen. In deze aflevering belicht Haiko van der Voort big data en het principe double contingency.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Steve Lohr

Steve Lohr is verslaggever technologie, business en economie voor The New York Times. In 2013 won hij met zijn team een Pullitzer voor een artikel over de donkere kanten van de bedrijfsvoering voor werknemers en consumenten van Apple en andere technologiebedrijven. Hij was eerder correspondent voor The Times in Tokyo, Manila en Londen, en schreef ook voor The Atlantic en The Washington Monthly.

Andere boeken door Steve Lohr

Inhoudsopgave

1. Hoe groot zijn big data?
2. Belofte, belofte, belofte
3. Zet er je bedrijf op in
4. Zicht en inzicht
5. De opkomst van de datawetenschapper
6. Verhalen vertellen met gegevens: correlatie en context
7. Gegevens worden tastbaar
8. De yin en yang van gedrag en gegevens
9. De lange termijn
10. Bemoeizuchtige big data
11. De toekomst: datakapitalisme

Woord van dank
Noten
Over de auteur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Dit is Big Data