

De veerkracht van Nokia
Paperback Nederlands 2019 9789492037961Samenvatting
Ooit domineerde Nokia de smartphoneindustrie. De merknaam was het gangbare woord voor mobiele telefoons. Totdat de iPhones en Androids schijnbaar uit het niets verschenen en Nokia van een klip duwden: in slechts vier jaar tijd verloor het bedrijf 90% van zijn waarde. De inkomsten namen dramatisch af en grote aantallen medewerkers werden ontslagen. Insiders zeiden dat de vraag niet was óf het bedrijf failliet zou gaan, maar wanneer.
Maar wat er toen gebeurde, was niet minder spectaculair: Nokia richtte zich in recordtempo weer op en is nu de op één na grootste speler in de mondiale draadloze markt, waarin honderd miljard dollar omgaat.
In 'De veerkracht van Nokia' onthult de man die de comeback van Nokia aanvoerde – raadsvoorzitter Risto Siilasmaa – het verhaal van Nokia’s ondergang en wederopstanding. Hij vertelt over de instorting zoals die zich achter de schermen voltrok, en komt met overlevingsstrategieën en methoden van managementverandering waar iedere leider in het bedrijfsleven van kan profiteren.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Interviews en artikelen (3)
Over Risto Siilasmaa
Inhoudsopgave
Aan de rand van de afgrond
Deel 1: e giftigheid van succes
1. De magie van Nokia
2. Verblind door de glinstering
3. Gemende gevoelens
4. Inzetten
5. De harde werkelijkheid
6. Een nieuwe leidsman
7. Moeilijke keuzes
8. Van een brandend platform springen
Deel 2: Transformeren voor nieuw succes
9. De leiding nemen in een crisis
10. De Gouden Regels
11. Plan B... en Plan C...en Plan D
12. Kan dit huwelijk worden gered?
13. Opnieuw beginnen - keer op keer
14. Soms zijn dappere maatregelen je beste kans
15. De deal sluiten
16. Een recept voor zelfvernieuwing
17. Leidinggeven tussen twee vuren
18. Het fundament voor onze toekomst
Afsluiting
Woord van dank
Noten
Register
Over de auteurs
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan