Grotelijk winnen
Overtuiginsgkracht in een wereld waarin feiten er niet meer toe doen.
Paperback NL 1e druk 9789492161703Samenvatting
Zijn blog had maar 10.000 lezers per dag, een fractie van zijn Dilbert-cartoons, die dagelijks in 2000 kranten wereldwijd worden afgedrukt, en ook een fractie van zijn bestsellers over populair-zakelijke theorie.
In de digitale sfeer werd Adams, cartonist en hypnotiseur, gegrepen door de opkomst van Trump. Hij herkende onmiddelijk de uitzonderlijke overtuigingskracht van Trump, die vanaf het begin door alle experts en commentatoren werd afgedaan als de enige presidentskandidaat die het zeker niet ging worden. Adams daarentegen, wist vanaf het begin dat Trump de enige was die het wel ging worden. En hierover blogde hij dag in dag uit. Het koste hem vrienden, zakelijke contracten en het leverde hem bedreigingen op van Clinton fans.
Scott Adams was de eerste en enige die stijf volhield dat Trump ging winnen, en pas nadat Trump een glorieuze opmars in de peilingen en verkiezingen maakte, werd Adams uitgenodigd in de talkshows van alle Amerikaanse zenders.
Ook in Nederland zien wij de Amerikaanse verkiezingen als een grote show, maar die show - Adams noemt dat 'reguliere politiek' - werd door Trump doorbroken met een hele nieuwe overtuigingsstrategie die ook trekken heeft van hypnose.
Wie werkelijk iets van het presidentschap van Trump wil begrijpen, kan alle politieke analyses en ophef terzijde leggen en beter dit leerzame boek lezen.
Specificaties
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan