Lees verder
Publiciteitscoach Nicky Corts-van Raam is verslaggeefster geweest voor kranten, vakbladen en andere media.
Meer over Nicky Corts-van RaamExperttips voor free publicity
Maak je bedrijf zichtbaar in de media met de PIN-code voor gratis publiciteit
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789492383334Samenvatting
Dit is geen doorsnee boek over free publicity. Dit boek is anders. En anders zijn, is een belangrijke voorwaarde als je op zoek bent naar media-aandacht en gratis publiciteit.
Veel boeken over free publicity zijn zo schandalig serieus. Ze gaan over nieuwswaarde creëren, mediastrategieën, persdatabanken, publiciteits-plannen, het medialandschap en newsjacking. Dat is allemaal heel nuttig, maar eerlijk is eerlijk, het is ook vreselijk saai. En de zoektocht naar gratis publiciteit is juist een uitdagend avontuur.
Daarom heeft dit boek maar één theoretisch hoofdstuk. En verder krijg je vijftig tips doorspekt met verhalen en praktische voorbeelden, gekke voorvallen, nieuws en een vleugje humor. Zodat je meteen aan de slag kunt en je morgen al in de krant kan staan.
Met de PIN-code voor gratis publiciteit heb je namelijk de sleutel voor redactionele aandacht in handen. Daarmee kun jij ervoor zorgen dat je bedrijf het hele jaar zichtbaar is in de traditionele media. Je leert hoe je steeds weer de aandacht van journalisten kan trekken met verrassende verhalen en praktijkvoorbeelden uit je eigen bedrijf.
Publiciteitscoach Nicky Corts-van Raam is verslaggeefster geweest voor kranten, vakbladen en andere media. Ze helpt ondernemers zichzelf zichtbaar te maken op een manier die bij ze past, zodat ze publiciteit en marketing leuk gaan vinden.
"Gratis opvallen is opvallend eenvoudig met de praktische adviezen die Nicky Corts je in dit vlot leesbare boek aanreikt. Snel lezen dus en dan direct aan de slag!" - Jos Burgers, spreker en bestsellerauteur van marketingboeken
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Nicky Corts-van Raam
Inhoudsopgave
Inleiding
De PIN-code voor gratis publiciteit
Tips om een plan te maken
Tip 1. Wat is het belangrijkste dat je moet weten over gratis publiciteit?
Tip 2. Mis nooit meer een persmoment met een simpel publiciteitsplan
Tip 3. Hoe vind je de juiste media?
Tip 4. Onderwerpen voor een persbericht
Tip 5. Ben je klaar voor mediasucces?
Tip 6. Leer de media-etiquette zodat je geen flater slaat
Tip 7. Haak aan bij het laatste nieuws
Tip 8. Vermijd een gemiste deadline
Tip 9. Maak gebruik van de komkommertijd
Tip 10. Gebruik de spiektechniek voor tijdschriften
Tip 11. Timing is cruciaal
Tip 12. Negatief in het nieuws: maak een noodplan
Tip 13. Follow-up vergroot je kans op media-aandacht
Tip 14. Drie simpele stappen om het effect van media-aandacht te verdubbelen
Tip 15. Maak gebruik van je website
Tip 16. Is jouw bio al mediaproof?
Tip 17. Vertel niet alles in één keer
Tip 18. Volg journalisten op social media
Tip 19. Kan je bedrijf mediasucces aan?
Tip 20. Stuur een primeur niet naar alle media
Tips om een invalshoek te verzinnen
Tip 21. Hoe verzin je een onweerstaanbare invalshoek?
Tip 22. Hoe val je op als iedereen hetzelfde doet als jij?
Tip 23. Ga op zoek naar problemen
Tip 24. Verzin en gebruik oneliners
Tip 25. Vaker in de media met een afwijkende mening
Tip 26. Opvallen? Schrijf dan eens een opiniestuk
Tip 27. Stuur een ingezonden brief
Tip 28. Haal de media met een waargebeurd verhaal
Tip 29. Hoe schrijf je een boeiend verslag?
Tip 30. Bepaal het doel van je mediaoptreden
Tip 31. Schrijf als een verslaggever
Tip 32. Schrijftalent? Word columnist
Tips om nieuws door te geven
Tip 33. Hoe denkt een journalist?
Tip 34. Vermijd deze tien beginnersfouten
Tip 35. De opbouw van een persbericht is altijd hetzelfde
Tip 36. Wat is de ideale lengte van een persbericht?
Tip 37. De kop is het belangrijkst
Tip 38. Houd rekening met verboden woorden
Tip 39. Schrijf je persberichten altijd zelf
Tip 40. Hoe gebruik je een smartphone om het nieuws te halen?
Tip 41. Hoe stuur je een foto naar een redactie?
Tip 42. Verkleinwoorden neemt niemand serieus
Tip 43. Laat je niet foppen: niet alles is wat het lijkt
Tip 44. Wat als de concurrentie wel in de krant staat maar jou lukt het niet?
Tip 45. Help een verslaggever
Tip 46. Waarop moet je letten bij een live-interview?
Tip 47. Hoe overtuig je een journalist?
Tip 48. Hoe tip je een verslaggever?
Tip 49. Pas op: alles wat je zegt, kan in de krant komen
Tip 50. Tips lezen helpt niet
Nawoord
Over de auteur
Hoe nu verder?
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan