Jochem Klijn is eigenaar van Netwerken.nl en geeft lezingen, trainingen en seminars aan ondernemers, salesmanagers en accountmanagers.
Meer over Jochem KlijnExperttips voor effectief strategisch netwerken
Haal meer uit je netwerk met de OMZET-methode en stop met verkopen
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789492383891Samenvatting
Ben je ondernemer en wil je graag in een positie komen dat je kunt stoppen met verkopen en gekocht gaat worden? Dat potentiële klanten jou gaan bellen in plaats van andersom? Dan ben je bij dit boek aan het juiste adres.
In dit boek vind je 50 praktische tips die ervoor zorgen dat jij als netwerk-expert meer uit je netwerk haalt. Je krijgt concrete handvatten, waardoor jouw netwerk groter en sterker wordt. Hierdoor ga je zowel je zakelijke als persoonlijke doelstellingen makkelijker realiseren.
Aan de hand van een concreet stappenplan, de OMZET-methode, neemt Jochem je mee in de diverse thema’s op het gebied van netwerken. Je leert hoe je structureel aan meer omzet en meer klanten komt. In vijf stappen krijg je een ‘roadmap’ naar stoppen met verkopen en gekocht worden, waardoor je meer omzet overhoudt.
“Er zijn van die personen die meteen naar voren komen als je vraagt waaraan je moet denken als een onderwerp wordt besproken. Bij het onderwerp ‘netwerken’ kan ik alleen maar aan Jochem Klijn denken.” - Vincent Smit, consultant/spreker, Promote Your Network B.V.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
De OMZET-methode
Omarm de basis van netwerken
Tip 1. Voorkom de valkuilen van netwerken
Tip 2. Benut de voordelen van netwerken
Tip 3. Bepaal je definitie van netwerken
Tip 4. Omarm het principe van zaaien en oogsten
Tip 5. Sta positief op de emotionele bankrekening van jouw netwerk
Tip 6. Luister oprecht naar mensen
Tip 7. Geef mensen de erkenning die ze verdienen
Tip 8. Geef!
Tip 9. Durf te vragen!
Meer effectief strategisch netwerken
Tip 10. Zie en snap het verschil tussen verkopen en netwerken
Tip 11. Netwerk met sociale verbinding
Tip 12. Verdeel je netwerk in categorieën
Tip 13. Maak gebruik van testimonials en aanbevelingen
Tip 14. Bereid je goed voor bij het vragen en geven van aanbevelingen
Tip 15. Maak een goede eerste indruk
Tip 16. Prioriteer het onthouden van namen
Tip 17. Gebruik de kracht van herhaling
Tip 18. Gebruik ezelsbruggetjes
Zichtbaar in je netwerk
Tip 19. Breng je netwerk goed in kaart
Tip 20. Bepaal je doelstellingen
Tip 21. Breng (het netwerk van) je doelgroep in kaart
Tip 22. Zorg voor diversiteit in je netwerk
Tip 23. Zie het belang van je tweedegraads netwerk
Tip 24. Algemene tips voor social media
Tip 25. Gebruik de 5 belangrijke ‘heidjes’ van Twitter
Tip 26. Gebruik Hootsuite
Tip 27. Bouw een socialmediastrategie
Tip 28. Schrijf standaardteksten voor uitnodigingen op LinkedIn
Tip 29. Ga efficiënt om met een uitnodiging op LinkedIn
Tip 30. Gebruik de 5 belangrijke ‘heidjes’ van LinkedIn
Eeuwig ‘top of mind’ (de netwerkpitch)
Tip 31. Ken de belangrijkste vraag uit je netwerk
Tip 32. Onderken het belang van een goede netwerkpitch
Tip 33. Bouw je netwerkpitch met bouwstenen
Tip 34. Schrijf je netwerkpitch uit
Tip 35. Verbeter je lichaamstaal
Tip 36. Pas je houding aan (1)
Tip 37. Pas je houding aan (2)
Tip 38. Bereid je goed voor op een netwerkbijeenkomst
Tip 39. Stel open vragen en bedank je netwerk!
Tip 40. Leer effectiever communiceren en behaal met minder moeite je doelen
Theorie en praktijk samen
Tip 41. Sta stil bij de vraag wie ben IK?
Tip 42. Ontkracht het EGO
Tip 43. Doorzie het EGO
Tip 44. Leef van binnen naar buiten
Tip 45. Maak vriendjes (door Arjen Lemstra)
Tip 46. Geef je netwerk de juiste aandacht (door Alex Kok)
Tip 47. Stel je altijd ‘jij-gericht’ op en geef (door Theo Polman)
Tip 48. Onderhoud je netwerk (door Daan Schmidt)
Tip 49. Open deuren voor anderen (door Mark van Dijk en Jasper Snieder)
Tip 50. Stel je intenties van tevoren in (door Wendy Hudepol en Sicily Feeling)
Nawoord
Over de auteur
Hoe nu verder?
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan