Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Superverslavend

Waarom smartphones, apps en social media zo verslavend zijn (en wat je eraan kunt doen)

Paperback Nederlands 2017
Verkooppositie 4147
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

We brengen elke dag uren door met mailen, instagrammen, whatsappen en facebooken; we bingen Netflix-series en YouTube-filmpjes; we zijn gemiddeld drie uur per dag met onze smartphone bezig, en onze kinderen zitten zo vaak achter een scherm dat ze moeite hebben om in het dagelijks leven sociaal te zijn.

Welkom in het tijdperk van gedragsverslaving

In dit revolutionaire boek beschrijft Adam Alter hoe het komt dat meer dan de helft van de westerse bevolking inmiddels minimaal één digitale verslaving heeft. De onweerstaanbare aantrekkingskracht van nieuwe technologieën, zoals smartphones, wearables en social media, zijn namelijk geen toeval. Ontwikkelaars blijken steeds meer gebruik te maken van ‘digitaal suiker’: geheime en doelbewuste trucs die uitsluitend bedoeld zijn om apps, spelletjes en andere digitale producten zo verslavend mogelijk te maken.

Alter legt uit hoe dit werkt en wat je als individu hiertegen kunt doen. Maar ook hoe we onze kinderen hiertegen kunnen wapenen. Voor het écht te laat is.

‘Kun je niet stoppen met checken, klikken, surfen en liken? Leg dan nu je smartphone weg en lees dit boek.’ - Arianne Huffington, oprichter The Huffington Post

‘Alter laat zien wat er op het spel staat: deze technologieën kunnen onze relaties verpesten, het empatisch vermogen van kinderen ondermijnen en de grens tussen werk en vrije tijd ernstig vervagen.’ – Charles Duhigg, auteur van ‘Macht der gewoonte’

Specificaties

ISBN13:9789492493125
Rubriek:Psychologie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:350
Druk:1
Verschijningsdatum:5-4-2017

Lezersrecensies

4.7 van de 5
3 stemmen
2
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Adam Alter: ‘Nieuwe technologieën spelen in op basale behoeften’
Peter Spijker 29 mei 2017 In Superverslavend legt Adam Alter uit waarom veel gebruikers van nieuwe technologieën zoals smartphones, games, apps en sociale media een digitale gedragsverslaving ontwikkelen. Ze raken mede verslaafd omdat de bedrijven achter deze digitale producten en diensten bewust inspelen op basale menselijke behoeften. Digitale gedragsverslaafden ervaren weliswaar geluksmomenten, maar voelen zich volgens Alter uiteindelijk ongelukkiger, hebben een slechtere gezondheid en leven meer in een sociaal isolement.
nieuws
Adam Alter: ‘Digitale verslaving maakt mensen ongelukkig’
Peter Spijker 4 mei 2017 Waarom zijn veel mensen verslaafd aan smartphones, apps en sociale media?  Adam Alter, universitair hoofddocent marketing en psychologie aan de New York University, schreef hierover het boek Superverslavend. Op 20 april gaf hij een drukbezochte lezing bij de Universiteit van Amsterdam (UvA).
Alle interviews en artikelen (2)

Over Adam Alter

Adam Alter is universitair hoofddocent marketing en psychologie aan New York University en auteur van de New York Times-bestseller 'Drunk Tank Pink'. Hij doet onderzoek naar ons beoordelings- en beslissingsvermogen. Alter schrijft voor de New York Times, The Atlantic en de New Yorker. Volgens Poets and Quants behoort hij to de '40 Most Outstanding Business School Professors under 40 in the world'.

Andere boeken door Adam Alter

Inhoudsopgave

Proloog: Word nooit high van je eigen handel

Deel 1: Wat is gedragsverslaving en hoe is het ontstaan
1. De opkomst van gedragsverslaving
2. De verslaafde in ons
3. Het mechanisme van gedragsverslaving

Deel 2: De ingrediënten van gedragsverslaving (of: bouwpakket voor een verslavende ervaring)
4. Doelen
5. Feedback
6. Vooruitgang
7. Escalatie
8. Cliffhangers
9. Sociale interactie

Deel 3: De toekomst van gedragsverslaving (en een aantal oplossingen)
10. Verslavingen in de kiem smoren
11. Gewoonten en architectuur
12. Gamificatie

Epiloog
Woord van dank
Noten

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Superverslavend