Lees verder
Stephen Denning is een gerenommeerd managementdenker, een veelgevraagd spreker en een populaire columnist.
Meer over Stephen DenningHet tijdperk van Agile
Hoe slimme bedrijven hun manier van werken transformeren
Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789492790149Samenvatting
Agile verovert in rap tempo de wereld. Organisaties die overstappen op Agile management stellen het leveren van waarde aan de klant centraal: ze verbeteren de kwaliteit, brengen innovaties sneller op de markt en zijn beter in staat zich aan te passen aan nieuwe klantbehoeften en technologische ontwikkelingen.
Dit boek bevat tientallen praktijkvoorbeelden van uiteenlopende bedrijven, zoals Etsy, Barclays, Spotify en Microsoft. Stephen Denning introduceert de drie wetten van Agile management en helpt je een nieuwe mindset te ontwikkelen en de hele organisatie wendbaarder te maken. Agile is geen bevlieging die wel weer overwaait – we leven in een tijdperk waarin Agile werken het nieuwe normaal is. Niet alleen geeft het medewerkers meer voldoening en klanten een beter product, het is de enige manier om in een snel veranderende wereld te overleven.
"Dit boek is een onmisbare gids voor organisaties die willen uitblinken in een wereld die voortdurend verandert." – Gary Hamel, Hoogleraar aan de London Business School en medeoprichter van MLab
"Dit boek is een krachtpatser. Het beste boek dat ik het afgelopen jaar heb gelezen." – Seth Kahan, auteur van ‘Getting Change Right’ en ‘Getting Innovation Right’
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Stephen Denning
Inhoudsopgave
Inleiding 13
Deel 1: Agile management
1. Meerwaarde met minder werk 25
Kader 1-1 Manifesto for Agile Software Development 44
Kader 1-2 Verklarende woordenlijst 46
2. De Wet van het Kleine Team 49
Kader 2-1 Veelgebruikte technieken van kleine Agile teams 56
3. De Wet van de Klant 71
Kader 3-1 Wetenschappelijke paradigmaverschuivingen 89
Kader 3-2 Klanten en gebruikers 91
Kader 3-3 Methoden van de Wet van de Klant 92
Kader 3-4 Personeelsmanagement en Agile management op één lijn bij Cerner 96
4. De Wet van het Netwerk 105
Kader 4-1 Agility op basis van marktgerichte benaderingen 119
Kader 4-2 Grootschalige operaties voltooien met platforms 120
Kader 4-3 De oerknal: zes fouten die Salesforce niet maakte 122
5. Agile op grote schaal: Microsoft 127
Vind het juiste evenwicht tussen overeenstemming en autonomie 130
Krijg de rol van de Agile manager onder de knie 131
Handel onderlinge afhankelijkheden af op teamniveau 132
Zorg voor continue integratie 132
Let de technische problemen zich niet opstapelen 134
Verwelkom DevOps en continue integratie 134
Houd de vooruitgang voortdurend bij 135
Luister naar wat klanten willen, maar maak wat ze nodig hebben 135
Geen inmenging van boven 136
Gebruik zelfvormende teams om eigenaarschap te stimuleren 136
Onderken dat het team het product is 137
Werk vanaf het begin aan kwaliteit 137
Ga zorgvuldig om met training en coaching 138
Zorg voor steun van de top 138
Kader 5-1 De hiërarchie afvlakken is niet de oplossing 139
6. Van operationele naar strategische Agility 141
De principes van strategische Agility 144
Vier componenten van een marktcreërende waardepropositie 149
Kader 6-1 Grenzen tussen sectoren vervagen 156
Kader 6-2 Van operationele naar strategische Agility 157
7. De cultuur van de organisatie veranderen 161
Kader 7-1 De NABC-waardepropositie voor Siri 177
Deel 2: Valkuilen voor management
8. De valkuil van aandeelhouderswaarde 183
Kader 8-1 Geen juridische basis voor aandeelhouderswaarde 202
Kader 8-2 Wat is echte aandeelhouderswaarde? 203
Kader 8-3 Adam Smith en de filosofische oorsprong van de theorie van aandeelhouderswaarde 205
Kader 8-4 De onvoorziene risico’s van aandeelhouderswaarde 207
9. De valkuil van De inkoop van eigen aandelen 213
De uitdaging voor beleidsmakers 219
De uitdaging voor Agile leiders in hun omgang met de aandelenmarkt 219
De uitdaging voor Agile managers binnen het bedrijf 221
Kader 9-1 Rechtvaardiging voor de inkoop van eigen aandelen 223
10. De valkuil van de kostengerichte benadering 225
Hoe het Dell Inc. verging 226
De aandrang tot offshoring 229
Een permanent verlies van expertise 231
Agile management uitleggen aan een cfo 232
Throughput accounting 233
Kader 10-1 Technische schuld, regelschuld en merkschuld 235
Kader 10-2 Amerikaanse productie versus Duitse productie 238
11. De valkuil van een
Achterom kijkende strategie 241
Kader 11-1 De strategie om meer van hetzelfde te doen 253
Kader 11-2 Keuzeredenering en portfoliomanagement 255
Epiloog
12. Nucleaire winters en gouden eeuwen 259
Kader 12-1 De geschiedenis van gouden eeuwen en nucleaire winters 270
Kader 12-2 Hoe de verandering zich zou kunnen voltrekken: een agenda voor actie 275
Dankwoord 285
Over Stephen Denning 289
Noten 291
Register 315
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan