Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Kleppen open!

Actief leren met ICT

Paperback Nederlands 2021 2e druk 9789493209251
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

In dit inspirerende doeboek word je uitgedaagd actief te leren en experimenteren met ICT in jouw onderwijs. Je krijgt aan de hand van vragen, opdrachten en theorie onder meer zicht op het toepassen van ICT in je les. Je plant je persoonlijke leercyclus, ontwerpt lessen en activiteiten, maakt digitaal leermateriaal en evalueert jouw onderwijs en leerproces.
Het boek bestaat uit zeven delen – voorbereiden, ontwerpen, uitvoeren, evalueren, delen en inspireren, samen verder leren en leidinggeven aan leren en ICT – en staat boordevol ideeën, werkvormen, strategieën, handreikingen en tips. Met Kleppen open! verstevig je – het liefst samen met collega’s – jouw didactisch repertoire.
Je breidt je gereedschapskist uit met instrumenten waarmee je betekenisvol, relevant en goed onderwijs met ICT ontwikkelt, geeft en evalueert. Aan de slag dus!

Specificaties

ISBN13:9789493209251
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:232
Druk:2
Verschijningsdatum:16-9-2021
Hoofdrubriek:Schoolboeken
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Patricia van Slobbe

Patricia van Slobbe heeft in 2006 de overstap gemaakt van het bedrijfsleven naar het onderwijs. Naast docent Engels werkte zij als afdelingsleider en clustermanager op een middelbare school. In deze periode was zij medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van het vak Nieuwe Media en ondernemerschap, dat onderdeel was van de profilering van de school. Als docent experimenteerde Patricia veel met de inzet van ICT en is ze altijd geïnteresseerd geweest in het inzetten van ICT bij de organisatie van het onderwijs, zowel in de klas als in de schoolorganisatie. Inmiddels is zij als zelfstandige verbonden aan het netwerk Samenscholen met PIM en geeft zij trainingen rond het thema ‘onderwijs en ICT’. Daarnaast coacht zij docenten, met name op het gebied van klassenmanagement, adviseert zij MT’s bij visie en implementatietrajecten en zoekt zij naar de beste balans tussen onderwijs en bedrijfsvoering.

Andere boeken door Patricia van Slobbe

Over Michel van Ast

Michel van Ast, van oorsprong docent wiskunde, heeft zijn hele werkzame leven in en om het onderwijs gewerkt. Na een aantal jaren voor de klas werkte hij voor een educatieve uitgeverij, eerst als auteur, later als redacteur. Vanuit die uitgeverij startte Michel samen met een collega een educatief projectbureau, maar keerde na een aantal jaar terug als lerarenopleider bij de opleiding waar hij zelf heeft gestudeerd, de lerarenopleiding van de Hogeschool Utrecht. Daar geeft hij nog steeds regelmatig les en begeleidt hij studenten. Inmiddels is hij al een flinke tijd actief binnen het thema 'onderwijs en ICT'. Als zelfstandige geeft hij vanuit het netwerk Samenscholen met PIM lezingen en workshops, adviseert en begeleidt hij onderwijsinstellingen en traint en coacht hij docenten die technologie willen inzetten in hun eigen onderwijs. Daarnaast is hij oprichter en voorzitter van The Crowd en schrijft hij regelmatig voor diverse onderwijsbladen en -blogs.

Andere boeken door Michel van Ast

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kleppen open!