Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Praktijkgids voor klachtbehandeling van ongewenste omgangsvormen

Gebonden Nederlands 2016
Verkooppositie 4170
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Dit boek is een aanrader voor iedereen die te maken heeft/krijgt met vertrouwenswerk. De kwesties die zich mogelijk op de werkvloer voordoen, zijn zeer verschillend van aard. Alle materie, van een misplaatst geintje tot strafbare feiten, wordt op een prettige en leerzame wijze behandeld middels (stroom)schema’s en voorzien van herkenbare praktijkvoorbeelden.

Daarnaast wordt het de leidinggevenden en vertrouwenspersonen via stappenplannen mogelijk gemaakt om samen met de medewerker tot een bevredigend resultaat te komen. In het klachtrecht heeft de medewerker de regie, hij/zij bepaalt op welke manier de kwestie (of de klacht) besproken wordt.

Er kan gekozen worden voor de informele benadering (geen procedure), informele klachtbehandeling (procedure met het lijnmanagement) of de formele klachtbehandeling (klachtencommissie). Men wil vaak niet dat collega’s die betrokken zijn bij het bespreekbaar maken van kwesties/klachten gestraft gaan worden. Dan is klachtbehandeling van ongewenste omgangsvormen een juiste keuze.

Hierbij gaat het primair om het lering trekken uit situaties en het herstellen van onderling vertrouwen, zodat de veilige en prettige werkplek behouden kan blijven. Bij deze werkwijze is er wel de eis dat het behandelen van een klacht past in de definitie van het desbetreffende bestuursorgaan. Hoe het behandelen van klachten in zijn werk kan gaan en of er toch gekozen kan worden voor andere typen onderzoeken (mogelijk rechtsgevolg) wordt in dit boek uitgelegd en ondersteund met uitspraken van diverse rechtbanken.

Er worden voorbeeldbrieven aangeboden die direct in de praktijk kunnen worden toegepast.

Specificaties

ISBN13:9797090113352
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:144
Uitgever:OENE BOUMAN
Druk:1
Verschijningsdatum:15-6-2016

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Oene Bouman

Oene Bouman is oprichter van het opleidingsbureau JPO en het onderzoeksbureau Se Conduire (‘zich gedragen’). Hij verzorgt opleidingen en trainingen voor professionals en is tevens internationaal docent, gastspreker, adviseur en onderzoeker. Hij is specialist op het gebied van te verrichten interne onderzoeken binnen bestuursorganen. Met name het klachtrecht (extern en ongewenste omgangsvormen), het bestuursrecht (vermoedens van afbreuk), het tuchtrecht (vermoedens van plichtsverzuim) en het ambtenarenrecht (ontwikkelingsgericht personeelsbeleid) hebben zijn interesse vanwege de mogelijke samenhang met het strafprocesrecht. Oene Bouman is tevens auteur van vier praktijkgidsen die voornoemde (rechts)gebieden beschrijven, zodat een ieder de kennis kan opdoen die voor hem/haar van belang is. Kennis moet men immers willen delen.

Andere boeken door Oene Bouman

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Praktijkgids voor klachtbehandeling van ongewenste omgangsvormen