Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Aaltje Vincent | 13 november 2017 | 3-4 minuten leestijd

Jobmarketing 3.0 - Jouw arbeidsmarkt: nu zichtbaar, straks nieuw werk

De manier waarop je aan de sollicitatietafel komt verandert waar we bij staan. Omdat voor de miljoenen vacatures die jaarlijks worden ingevuld de werving van goede kandidaten en de preselectie aan ingrijpende veranderingen onderhevig is.

Of je nu direct of later je ideale baan voorbij ziet komen, als sollicitant is het de kunst om te weten hoe jij ervoor zorgt dat jouw toekomstige werkgever niet om jou heen kan. Daarom schreef ik Jobmarketing 3.0, over solliciteren anno nu, voor jou zodat je ieder moment een stap in je loopbaan kunt zetten.

Op basis van mijn jarenlange ervaring met duizenden cliënten die ik individueel of in groepen heb begeleid schreef ik in 2007 Jobmarketing, Werk vinden: zo pak je het aan. Het werd meteen een bestseller en Jobmarketing is nu een breed gedragen succesvolle aanpak om jezelf aan werk te helpen. Ik noem het ook wel ‘werk veroveren’. Vijf jaar later, in 2012, schreef ik de 2.0 versie, omdat social media een integraal onderdeel werden van het solliciteren. Dit boek werd in Het Financieel Dagblad gerecenseerd als ‘een klassieker’. Vanuit mijn vak als loopbaanprofessional, trainer en auteur zit ik dagelijks bovenop alle nieuwe ontwikkelingen in werving & selectie, recruitment, economie, arbeidsmarkt, loopbaancoaching en in het solliciteren. Nu, vijf jaar na 2.0, neemt Jobmarketing 3.0 je wederom mee in álle nieuwe ontwikkelingen om nieuw werk te veroveren. Het geeft jou alle handvatten om je op je eigen arbeidsmarkt te bewegen.

Jobmarketing 3.0 leert je dat er meer werk is dan banen. Hoe vacatures worden vervuld binnen jouw unieke arbeidsmarkt, ook over de hoeveelheid vacatures die nooit online komt. En dat de mensen die NU het werk doen dat jij wilt doen, het eerst weten dat er een nieuwe collega nodig is. Hoe zorg je er zelf voor dat je bij hen op het netvlies staat, zodat zij op dat moment aan jou denken? Het boek leert je hoe je zelf - dagelijks - werkt aan alle stappen in de voor jou meest succesvolle manier om aan de sollicitatietafel te komen. Het leert je hoe selecteurs en recruiters naar jouw vakmanschap zoeken en hoe jij gevonden wordt. Je online profilering en je IRL- (‘in real life’) en LinkedIn-netwerk tellen méér dan ooit om gevonden te worden. Hoe compleet en krachtig is jouw cv en LinkedIn-profiel? Hoe zorg je ervoor dat je eigen online zichtbaarheid te allen tijde aantrekkelijk en uitnodigend is? Het leert je hoe je slim inspeelt op zoekalgoritmen zodat jij bovenaan staat in de zoekresultaten. Ik neem je mee in een viertal netwerken die een wezenlijk onderdeel zijn van je werkende leven. Zowel online als offline. Denk daarbij aan deze drie:

1. Je Posse, jouw netwerk van mensen uit hetzelfde vak, met onderling veel vertrouwen.
2. The Big Idea Crowd, mensen ín je netwerk, maar buiten je eigen vakgebied.
3. The Regenerative Community, dat is je netwerk voor welzijn, bijvoorbeeld je gezin, vrienden en familie. Wat het vierde netwerk is en wat de bovenstaande drie netwerken precies inhouden lees je ook in Jobmarketing 3.0.

Het leert je over de eerste indruk die je eerder maakt dan je misschien denkt. Over de preselectie met gaming, video, telefoon en online ‘killer questions’. Hoe je omgaat met arbeidsbemiddelaars als werving- & selectiebureaus en uitzend- en detacheringsbureaus. Hoe jij van het sollicitatiegesprek een écht gesprek maakt, op jouw unieke wijze!

Het boek geeft, naast theorie en invuloefeningen, veel voorbeelden en samenvattingen en het leidt je stap voor stap naar het vinden van het werk dat jij nu wenst! Jobmarketing 3.0 heb ik geschreven voor jou, zodat je zelfstandig vorm kunt geven aan je eigen loopbaan. Iedere dag opnieuw werkend aan je on- en offline zichtbaarheid. Zodat jij je volgende loopbaanstap succesvol kunt zetten!

Aaltje Vincent is een ervaren loopbaanprofessional, toonaangevend expert in jobmarketing, coach en trainer van werkzoekers. Ze is ontwikkelaar van de training Advanced Jobmarketing voor Loopbaanprofessionals en gastdocent in vakopleidingen. Daarnaast verzorgt ze lezingen en workshops over jobmarketing en solliciteren via LinkedIn. Daarnaast is zij lid van de Adviescommissie van het vakblad LoopbaanVisie. Ze is de auteur van Jobmarketing 3.0.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden