Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.

Preview

Frank Kwakman | 23 november 2015 | 2-3 minuten leestijd

Preview - Ik maak het verschil

De werkcontext van veel professionals is de afgelopen jaren sterk veranderd. Er zijn grote veranderingen gaande bij klanten en in branches die impact hebben op het werk van professionals. Hoe maak je dan nog het verschil? IK maak het verschil biedt zeven strategieën. Een preview.

Bij het schrijven van Ik maak het verschil zijn wij ons steeds meer gaan richten op de veranderende werkcontext. We durven zelfs te spreken over ‘de nieuwe professional’, om uiting te geven aan de noodzaak om over extra talenten te beschikken en zo aan te sluiten op de veranderende omgeving. Want alleen dan kun je klanten helpen in de wereld van hogere klanteisen, toenemende concurrentie, nieuwe toetreders en snel om zich heen grijpende digitalisering.

De professional die wij voor ons zien heeft een scherp oog voor de veranderende wereld van zijn klanten, is authentiek en bevlogen in zijn ambitie om van betekenis te zijn. Hij heeft visie maar is ook praktisch en weet daarmee zijn omgeving te inspireren. We schetsen in het boek een profiel met zeven talenten waar je je als professional aan kan spiegelen. Naast thema’s als relatiemanagement, nieuwe proposities en netwerken, besteden we in het boek ook aandacht aan jouw persoonlijke missie en hoe je je lichaam en geest vitaal houdt.

Misschien ben jij die nieuwe professional of wil je die nieuwe professional zijn. Wij kennen er al veel en die vind je terug op diverse plaatsen in dit boek: interne en externe professionals, leiders van een team van professionals, maar ook coaches die helpen de zeven strategieën in de praktijk toe te passen. We zijn ook geïnspireerd door voorbeelden van start-ups en we rekenen er stiekem op dat ook jij daar met extra belangstelling naar kijkt. Op die manier kan dit boek ook een inspiratieboek zijn en vragen we je regelmatig te reflecteren op je eigen persoon en je dagelijkse praktijk.

Ben jij die nieuwe professional en ga jij de uitdaging in jouw markt aan? Dan tref je in dit boek inspiratie, uitnodigende vragen en zeven strategieën aan, die jou helpen om succesvol te zijn. Een professional die in deze markt het verschil maakt en succesvol is voor zijn klanten, organisatie en zichzelf

- heeft een persoonlijk missie

- beschikt over een uniek aanbod

- durft nieuwe klanten te benaderen

- verdiept de relatie met bestaande klanten

- maakt deel uit van een community

- is proactief met zijn business bezig

- houdt zijn lichaam en geest vitaal

Wij nemen de handreikingen in dit boek dagelijks ter harte in ons werk. Dat gaat soms met vallen en opstaan. En zo zal dat ook voor ieder van jullie gelden. Maar voor professionals die willen groeien, is het juist inspirerend om werk te maken van je toekomst. Veel succes.

Frank Kwakman is hoogleraar aan Nyenrode Business Universiteit en helpt professionals hun strategie, businessmodel en proposities te herzien om de dienstverlening aan klanten te perfectioneren.

Rolf Rosenmöller is partner, trainer en adviseur bij Itasc Nederland en nodigt professionals uit om ‘de beste versie van zichzelf in de wereld te zetten’ teneinde onderscheidende resultaten te boeken voor zichzelf en zijn omgeving. Samen schreven zij Ik maak het verschil.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden