Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Online copywriting in 60 minuten - Digitale trends en tools in 60 minuten

Online copywriting in 60 minuten van Dimitri Lambermont is een handzaam boekje waar je snel doorheen kunt lezen met een prettige bladspiegel en een fijne ruime interlinie.

Paul Kruijssen | 15 augustus 2016 | 2-3 minuten leestijd

Online copywriting in 60 minuten van Dimitri Lambermont is een doe-boekje waarin niet alleen gesproken wordt over het schrijven zelf, nee het raakt veel meer aspecten aan die met 'jouw merk in de markt zetten' (branding) te maken hebben.

Bij het lezen van allerlei overwegingen ga je als vanzelf vragen stellen aan jezelf en je omgeving. Het laat je nadenken over je identiteit, je imago en de keuzes die je maakt of al gemaakt hebt. De organisatie, de mensen, de visie, de tone of voice, de cultuur, de stijl van het huis en het hogere doel, het zijn allemaal aspecten om te onderzoeken, te kiezen en uit te werken.

Kortom een boekje vol vragen, overwegingen en waarheden. Gaat het je duizelen of krijg je hierdoor juist de geest om vanuit een organisatievisie, authentiek en vanuit je hart te schrijven om verbinding te krijgen met klanten en prospects. Worden jouw online teksten zo onderdeel van de totale 'story' van de organisatie? En hou jij rekening met de verschillen tussen offline en online?

De vele duwtjes in de goede richting maken dit compacte boekje de moeite van het lezen waard. Het al te licht denken over; 'ik schrijf wel even een tekstje voor de website' is dan gegarandeerd verleden tijd. Een prima boekje om ook te overwegen; doe ik dit wel zelf of weet ik er nu meer van maar lijkt het verstandig om toch iemand in te huren? Is dat laatste het geval dan is dat wellicht niet alleen voor de online teksten maar juist ook om het totale organisatieverhaal op te tekenen met een duidelijke stip op de horizon waarbij vooral ook duidelijk wordt waar de organisatie naar toe wil?

Paul Kruijssen is Merk- & Indentiteitbouwer vanuit zijn bureau P Projects Mensen maken het Merk. Hij zet mensen in beweging en probeert het beste uit mensen en organisaties te halen vanuit zijn methode ‘Het MerkMenu’. In 11 stappen doet hij dat vanuit de schijf van vier; onderzoeken, ontwikkelen, uitvoeren en monitoren. Zijn werkzaamheden liggen op het gebied van consultancy, concept en creatie. Hij is tevens schrijver van het boek Het MerkMenu en freelance docent in het HBO onderwijs.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden