
Lees verder
Bas van de Haterd is een freelance professional bemoeial. Hij helpt bedrijven met het oplossen van personeelsproblemen. Dat kan door nieuwe werknemers aan te trekken, maar ook door organisaties en mensen te helpen slimmer te werken. Hij is expert op het gebied van recruitment nieuwe stijl en personeelsbeleid in de eenentwintigste eeuw, waarin nieuwe media steeds een grote rol spelen. De afgelopen jaren heeft Van de Haterd veel organisaties bijgestaan met inspiratie-sessies of adviesopdrachten rondom arbeidsmarktcommunicatie en employer branding. Om mooi te zijn naar buiten moet een organisatie eerst mooi van binnen zijn en vervolgens dit uitdragen. Werken Nieuwe Stijl gaat over het van binnen mooier worden. Zie ook: HNW-blog
Meer over Bas van de HaterdIn een wereld waarin een 15-jarige jongen een app kan maken die een heel bedrijf naar de rand van de afgrond brengt, zijn oude organisatiemodellen niet meer houdbaar. Het Nieuwe Werken is niet de oplossing voor deze problemen, maar eerder de laatste stuiptrekking van organisaties die gedoemd zijn ten onder te gaan in de kennisrevolutie.
Dit roept veel vragen op. Hoe gaan maatschappelijke trends, zoals de zoektocht naar zingeving, de drang naar duurzaamheid en de opkomst van de prosumer van invloed zijn op de manier waarop we werken en werk organiseren? Welke invloeden zullen internationalisering en digitalisering hebben op ons werk? Wat voor soort organisaties zullen er ontstaan? Hoe motiveren en belonen we mensen straks voor hun werkzaamheden?
In dit boek geeft Bas van de Haterd enkele antwoorden. Hiervoor kijkt hij naar ontwikkelingen in de periferie die aansluiten bij de maatschappelijke trends. Wat zich nu in de periferie bevindt, kan namelijk mainstream worden. De toekomst van werk is al aanwezig, hij is alleen nog niet wijdverspreid.