Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Doorbraak

Hoe alledaagse bedrijven in toppresteerders veranderen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2008 9789047002994
10
Voormalig top 10Totaal 1 dag
Voormalig top 100Totaal 31 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

De meest gewiekste en vasthoudende bedrijven breken door tot de top. In 'Doorbraak' onthult auteur Keith McFarland dat deze bedrijven strategieën en vaardigheden beheersen die voor iedereen in iedere bedrijfstak binnen handbereik zijn.

Aangemoedigd door businesslegende Peter Drucker en Good to Great-auteur Jim Collins heeft McFarland in vijf jaar tijd 's werelds grootste database van bedrijfsprestaties aangelegd. Hij heeft meer dan zevenduizend bedrijven geanalyseerd en vijftienhonderd directeuren op vier continenten ondervraagd. Zijn doel was simpel: de geheimen van een doorbraak ontdekken.

Met talloze actiepunten en adviezen van toppresteerders is 'Doorbraak' een van de meest provocerende, inspirerende en instruerende boeken die er bestaan. Als u bij het selecte gezelschap van toppresteerders wilt horen, schuif de mythes dan terzijde:
- De oorspronkelijke oprichters van een bedrijf staan een doorbraak heus niet in de weg, mits ze de kroon maar op hun bedrijf zetten en niet op zichzelf;
- Risico's nemen is niet roekeloos. Sterker nog: u bent alleen van succes verzekerd als u de inzet van het spel steeds verhoogt;
- De business-Bermudadriehoek bestaat echt: bedrijven die op het punt van hun doorbraak staan worden erdoor opgeslorpt. Drie methodes bieden bescherming tegen dit gevaar;
- Ook al bent u nog zo goed, u kunt het niet alleen. Omring u met externe, ondersteunende netwerken, alsof u uw bedrijf in de steigers zet, en zet 'inviseurs' in;
- Mensen die de interne gang van zaken ter discussie stellen.

Specificaties

ISBN13:9789047002994
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:288
Druk:1
Verschijningsdatum:29-11-2011
ISSN:

Expertrecensies (3)

Doorbraak
Karen Hunte | 2 november 2009
Toen ik in de trein 'Doorbraak' vol interesse zat te lezen, sprak mijn onbekende buurman mij aan. 'Geloof jij 'echt 'wat je daarin leest?' Dat deed me wel kritisch nadenken over managementboeken. Is dit weer een hype of kun je er daadwerkelijk wat mee? 'Doorbraak' is gebaseerd op een vijfjarig onderzoek onder 7.000 bedrijven om te achterhalen hoe het komt dat sommige bedrijven wel veranderen in toppresteerders en anderen niet. Om toppresteerder te worden, moet je als bedrijf doorbreken. Keith McFarland beschrijft zes uitgangspunten voor het bereiken van een doorbraak.
Lees verder
Doorbraak of hoe poker ik me naar succes
Ronald Buitenhuis | 11 november 2008
‘Hoe gewone bedrijven in toppresteerders veranderen’, luidt de ondertitel van het boek Doorbraak van Keith McFarland. Wat is het geheim van bedrijven die niet berusten in de grauwe middenmoot, maar uitgroeien tot marktleiders in hun ‘peers’? Eén van de antwoorden: ga pokeren!
Lees verder
Doorbraak
Jeroen Geelhoed | 15 oktober 2008
Bent u het ook zat om bedolven te worden onder succesverhalen van grote joekels als IBM, Dell en General Electric? Keith McFarland wel. Als manager van middelgrote ondernemingen was hij steeds op zoek naar een boek over kleinere bedrijven die de stap naar groots hadden gemaakt. Maar hij vond er geen. Dus schreef hij het zelf, op aanraden van grootmeesters Peter Drucker en Jim Collins. Daarmee zou je 'The Breakthrough Company' kunnen typeren als 'de Good to great' 'voor kleine en middelgrote organisaties'.
Lees verder

Lezersrecensies

3.3 van de 5
4 stemmen
0
2
1
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Keith McFarland

Keith McFarland is oprichter van McFarland Strategy Partners en adviseert honderden bedrijven, waaronder enkele wereldberoemde, zoals Microsoft, Motorola en Morgan Stanley. Momenteel is McFarland columnist bij BusinessWeek.

Andere boeken door Keith McFarland

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Maak een dynamosprong
3. Zet de kroon op het bedrijf
4. Verhoog de inzet
5. Werk aan een sterk bedrijfskarakter
6. Omzeil de business-Bermudadriehoek
7. Zet het bedrijf in de steigers
8. Zet inviseurs in
9. Leer van tegenslag
10. Werk aan je doorbraakvaardigheden

Nawoord
Onderzoeksnotities
Noten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Doorbraak