Lees verder
Lynda Gratton is een internationaal gerespecteerde autoriteit op het gebeid van HRM-strategie.
Meer over Lynda GrattonHotspots
Hot spots - Waarom sommige teams, afdelingen en organisaties bruisen van energie en creativiteit en andere niet
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2007 9789047003205Samenvatting
Waarom bruisen sommige teams, afdelingen en organisaties van energie en creativiteit en andere niet? Hoe kunt u stilstand voorkomen en broedplaatsen van creativiteit, actie en energie aanmoedigen? Als u in een hotspot bent, weet u het meteen: u voelt het tot in uw poriën en tintelt van de energie, de lucht zindert van de ideeën. Hoe ontstaat een hotspot? In welke omgeving kan een hotspot ontstaan?
Managementgoeroe Lynda Gratton geeft antwoord op deze vragen, aan de hand van diepgaand onderzoek bij marktleiders zoals BP, Nokia, Adidas, Linux, Goldman Sachs en Unilever. Ze schetst de condities en omstandigheden die bevorderlijk zijn voor het ontstaan en gedijen van hotspots. Daarbij is vooral belangrijk dat er een open, creatieve samenwerking bestaat tussen afdelingen onderling en met klanten buiten het bedrijf. Gratton geeft het benodigde gereedschap om een hoger niveau van effectiviteit en productiviteit te bereiken.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Lynda Gratton
Inhoudsopgave
1. Het genereren van uitzonderlijke energie
2. Hotspots die overal ter wereld hun licht laten schijnen
3. Het eerste element: een samenwerkingsgerichte denkwijze
4. Het tweede element: grenzen overschrijden
5. Het derde element: een aanstekelijk doel
6. Het vierde element: productief vermogen
7. De rol van de leider in hotspots
8. Vormgeven met het oog op het ontstaan van hotspots
Appendix A: Middelen voor het creëren van hotspots
Appendix B: Achtergrond bij het onderzoek naar hotspots
Appendix C: Methodologie van het hotspotonderzoek
Noten
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan