Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hotspots

Hot spots - Waarom sommige teams, afdelingen en organisaties bruisen van energie en creativiteit en andere niet

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2007 9789047003205
Voormalig top 100Totaal 30 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Waarom bruisen sommige teams, afdelingen en organisaties van energie en creativiteit en andere niet? Hoe kunt u stilstand voorkomen en broedplaatsen van creativiteit, actie en energie aanmoedigen? Als u in een hotspot bent, weet u het meteen: u voelt het tot in uw poriën en tintelt van de energie, de lucht zindert van de ideeën. Hoe ontstaat een hotspot? In welke omgeving kan een hotspot ontstaan?

Managementgoeroe Lynda Gratton geeft antwoord op deze vragen, aan de hand van diepgaand onderzoek bij marktleiders zoals BP, Nokia, Adidas, Linux, Goldman Sachs en Unilever. Ze schetst de condities en omstandigheden die bevorderlijk zijn voor het ontstaan en gedijen van hotspots. Daarbij is vooral belangrijk dat er een open, creatieve samenwerking bestaat tussen afdelingen onderling en met klanten buiten het bedrijf. Gratton geeft het benodigde gereedschap om een hoger niveau van effectiviteit en productiviteit te bereiken.

Specificaties

ISBN13:9789047003205
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:237
Druk:1
Verschijningsdatum:29-11-2011
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Hotspots
Hans van der Loo | 5 november 2007
Wel eens in een projectgroep of op een afdeling gewerkt waar de vonk was overgeslagen, waar een energieke en positieve stemming heerste en waar opwindende resultaten werden behaald? Zo ja, dan is de kans groot dat je hebt deelgenomen aan wat de Britse hoogleraar Lynda Gratton in haar gelijknamige boek aanduidt als ´Hot Spots´: een plek van intense samenwerking die gekenmerkt wordt door een hoge mate van positieve energie en die dientengevolge tot betere productieve en innovatieve prestaties leidt.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
1
0
1
0
0

Over Lynda Gratton

Lynda Gratton is een internationaal gerespecteerde autoriteit op het gebeid van HRM-strategie. Op de London Business School coördineert zij de wereldberoemde managementtraining 'Human Resource Strategy in Transforming Organizations'. Gratton ideeën over personeelsstrategie hebben een grote invloed op managers wereldwijd. Haar boek 'Zingeving in strategie' is een klassieker onder HR-professionals en vormt een belangrijke basis van veel lijnmanagers.

Andere boeken door Lynda Gratton

Inhoudsopgave

Inleiding: Elementen voor het creëren van hotspots

1. Het genereren van uitzonderlijke energie
2. Hotspots die overal ter wereld hun licht laten schijnen
3. Het eerste element: een samenwerkingsgerichte denkwijze
4. Het tweede element: grenzen overschrijden
5. Het derde element: een aanstekelijk doel
6. Het vierde element: productief vermogen
7. De rol van de leider in hotspots
8. Vormgeven met het oog op het ontstaan van hotspots

Appendix A: Middelen voor het creëren van hotspots
Appendix B: Achtergrond bij het onderzoek naar hotspots
Appendix C: Methodologie van het hotspotonderzoek

Noten
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hotspots