

Niemand heeft zo'n grote naam gemaakt in creatief denken als Dr. Edward de Bono (1933, studie medicijnen, promoveerde in psychologie en fysiologie).
Meer over Edward de BonoZes waarde insignes
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2006 1e druk 9789047003748Samenvatting
Belangrijke bedrijfsbeslissingen worden niet meer op rationele argumenten alleen genomen. U moet nadenken over de waarden die in het geding zijn; wat betekent deze stap voor het personeel, het image van het bedrijf, de bedrijfscultuur, de omgeving? De waardenaspecten van bepaalde beslissingen zijn lastig in het vizier te krijgen. Discussie erover verzanden vaak omdat iedereen een andere invulling geeft aan een waarde.
Edward de Bono doet met dit boek voor de corporate values wat hij met de 'Zes denkende hoofddeksels' voor denkniveaus deed: hij geeft u een eenvoudige metafoor in handen, die als een scherp mes de diffuse ideeën over bedrijfswaarden van elkaar kan scheiden. De zes waarde-insignes goud, zilver, staal, koper, glas en hout staan elk voor een groep waarden. De Bono leert u deze waarden te herkennen en in te delen en doet een aanzet tot een scoresysteem voor het belang ervan.
Dit boek is een eenvoudig en inspirerend instrument om zelf mee aan de slag te gaan. Het voedt uw ideeën, verscherpt discussies en vergaderingen over dit onderwerp en kan in feite door iedereen in elke organisatie gebruikt worden.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Waarden
2. Negatieve waarden
3. Systemen
4. De zes waarde-insignes
5. De waarden van het gouden insigne
6. De waarden van het zilveren insigne
7. De waarden van het stalen insigne
8. De waarden van het glazen insigne
9. De waarden van het houten insigne
10. De waarden van het koperen insigne
11. Gevoel voor waarden
12. Conflicten en prioriteiten
13. Ontwerpen
14. Het bereik van waarden.
15. Kosten en baten
16. Bronnen van waarde
17. De waardedriehoek
18. De waardekaart
VICTERI-teams
Conclusie
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan