Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Het moment van inzicht

Nieuwe business ontdekken in een veranderende markt

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 9789047006046
Direct te downloaden

Samenvatting

Meer dan ooit zijn bedrijven op zoek naar kennis omtrent hun klanten. Wat beweegt ze, wat bepaalt hun gedrag? Maar al te vaak hanteren we nog het model van de rationele consument, die wikt en weegt en dan besluit. We weten dat het model tekortschiet, maar wat moeten we dan?

In dit boek laten Christian Madsbjerg en Mikkel Rasmussen zien hoe het anders kan. Hun aanpak, gebaseerd op de human sciences (onder meer sociologie, psychologie en antropologie), leidt tot een nieuwe visie op de consument. Door emoties, gedrag en sociale context te bestuderen en onderliggende patronen te analyseren kwamen ze tot vijf heldere stappen die elke marketeer, ondernemer en productmanager op het spoor zetten van nieuwe producten, nieuwe markten, nieuwe klanten.

Specificaties

ISBN13:9789047006046
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:192
Druk:1
Verschijningsdatum:16-4-2014
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Linda de Borst | 20 juli 2015
De subtitel ‘Nieuwe business ontdekken in een veranderende markt’ maakte mij nieuwsgierig. Een boek dat standaarddenken en sensemaking naast elkaar positioneert en inzicht geeft in wanneer je welke techniek kan toepassen. ‘Het moment van inzicht’ is navigerend opgezet en helpt na te denken over de aannames die ten grondslag liggen aan je huidige bedrijfsstrategie.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Productontwerp wordt steeds belangrijker
Bertrand Weegenaar 19 december 2014 Het afgelopen decennium was Apple de koning van het productontwerp. Alle producten, de winkel, de verpakking: ze waren doordrenkt met een zeer afgewogen design. Misschien is dat wel de grootste nalatenschap van Steve Jobs, dat werkelijk alles dat bij het product hoort doordacht is.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Christian Madsbjerg

Christian Madsbjerg is samen met Mikkel Rasmussen oprichter van ReD associates. Beiden hebben als consultant vele Fortune 500-bedrijven geholpen problemen op een nieuwe manier te benaderen en op te lossen. Madsbjerg is een veelgevraagd spreker op het gebied van innovatie.

Andere boeken door Christian Madsbjerg

Over Mikkel Rasmussen

Mikkel Rasmussen is samen met Christian Madsbjerg oprichter van ReD associates. Beiden hebben als consultant vele Fortune 500-bedrijven geholpen problemen op een nieuwe manier te benaderen en op te lossen. Rasmussen is een veelgevraagd spreker op het gebied van innovatie.

Andere boeken door Mikkel Rasmussen

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Tasten in het duister

Deel 1: Zo zitten mensen niet in elkaar
2. Businessanalyse, gegevens en logica
-Problemen oplossen met standaarddenken
3. Creativiteit op commando
-Problemen oplossen met de outside the box-methode

Deel 2: Zo zitten mensen wél in elkaar
4. De human sciences
5. De ommekeer: Lego
6. Productontwerp: Coloplast
7. Bedrijfsstrategie: Intel en Adidas
8. Leid je bedrijf naar een moment van inzicht

Conclusie
Woordenlijst
Noten
Over de auteurs

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het moment van inzicht