

Weten wanneer je moet stoppen
Maak ruimte voor nieuwe kansen
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 9789047006701Samenvatting
Soms bijten we ons zo vast in wat we willen bereiken, dat we vergeten te kijken of we er wel gelukkig van worden en of het wel haalbaar is. Het lijkt makkelijker de pijn voor lief te nemen dan op te geven – maar soms is opgeven toch echt de beste optie.
Waarom zou u bijvoorbeeld maandenlang worstelen met een saai boek, terwijl u in die tijd veel leukere boeken zou kunnen lezen? Als u uw werk vreselijk vindt, waarom gaat u dan niet iets anders doen? Succesvolle mensen weten wanneer u moet stoppen en met iets nieuws moet beginnen.
Dit boek maakt gebruik van de nieuwste wetenschappelijke inzichten en helpt u de haalbaarheid van uw doelen beter in te schatten en situaties te evalueren, zodat u uw kompas op tijd bij kunt stellen. Wie de moed heeft los te laten, geeft nieuwe mogelijkheden een kans.
"Scherp, gedetailleerd en vermanend – hun boek analyseert de belemmeringen van stoppen, geïllustreerd met voorbeeldverhalen van mannen en vrouwen die de moed hadden om op elegante wijze te stoppen met werk waar ze niet gelukkig van werden." – The New York Times
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Over Peg Streep
Inhoudsopgave
1. De psychologie van volharding
2. Hopeloos opgeven
3. De kunst van het opgeven
4. Aanleg voor opgeven
5. Gedachten en emoties reguleren
6. Inventariseren
7. Doelen in kaart brengen
8. Weloverwogen opgeven
9. Het innerlijk kompas opnieuw instellen
Epiloog: De wijsheid van opgeven
Dankwoord
Noten
Register
Over de auteurs
Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan