Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Verlichting in business

Het pad naar persoonlijk geluk, zakelijk succes en maatschappelijke voorspoed

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789077881903
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Wakker geschud door de crisis zoeken ondernemingen naar een nieuw evenwicht tussen menselijke en economische waarden. In dit boek biedt de bekende marketingstrateeg Kees Klomp inspiratie met acht boeddhistische inzichten, die tegelijkertijd acht belangrijke commerciële trends vormen:

Small * Klein is het nieuwe groot
Spirit * De opkomst van de nieuwe spirituelen
Sustainability * De roep om duurzaamheid
Serve * De nieuwe betekeniseconomie
Sincere * De revolutie van eerlijkheid en authenticiteit
Soft * De kracht van kwetsbaarheid
Slow * Langzaam is het nieuwe snel
Safe * De winst van commercieel idealisme

Kees Klomp en Cor Hospes, de schrijver van dit boek, wandelden met acht personen uit de wereld van management en marketing door het Drentse oerlandschap. Met prominente denkers als consultant Albert Boswijk, maatschappelijk ondernemer Michiel Pot en marketingfilosoof Goos Geurtsen effenen ze het pad naar persoonlijk geluk, zakelijk succes en maatschappelijke voorspoed.

'De auteurs laten ondernemingen van binnenuit ontwaken. Door alle praktische tips en aanbevelingen kunnen bedrijven niet alleen versterkt uit de crisis komen, maar ook inspelen op maatschappelijke trends zoals duurzaamheid, dienstbaarheid, vriendelijkheid en authenticiteit. De auteurs zijn er in geslaagd mij als lezer te overtuigen: ik ben het met ze eens.'
- Willem Vermeend

Specificaties

ISBN13:9789077881903
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:256
Druk:1
Verschijningsdatum:14-4-2011
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

recensie
Verlichting in business
Sjors van Leeuwen | 10 april 2015
Wakker geschud door de economische en vertrouwenscrisis zoeken organisaties naar een nieuw evenwicht tussen menselijke en economische waarden. Het boeddhisme biedt hiervoor een aantal goede aanknopingspunten.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
6 stemmen
5
1
0
0
0

Over Kees Klomp

Marketing- en managementcoach Kees Klomp werkte als trendwatcher en strategy director bij de grootste reclamebureaus van ons land, en was oprichter van het eerste merkactivatie adviesbureau van Nederland. Sinds 2006 is Klomp eigenaar van Karmanomics, een bureau dat op Boeddhistische beginselen merken adviseert op het gebied van marketing en management.

Andere boeken door Kees Klomp

Over Cor Hospes

Cor Hospes is verhalenmaker en eigenaar van Merkjournalisten. Auteur van marketing- en managementboeken waaronder enkele bestsellers. En host van de podcast Hart voor Zaken waarin ondernemers vertellen over de liefde voor hun bedrijf, hun mensen en de wereld om hen heen.

Andere boeken door Cor Hospes

Inhoudsopgave

Voorwoord
Willem Vermeend

Inleiding
Boeddha in business

Hoofdstuk 1
Zoutmars naar Grolloo
Small, de juiste mate

Hoofdstuk 2
Het bos met de gekleurde paaltjes
Spirit, de juiste aard

Hoofdstuk 3
Addertjes onder de sneeuw
Sustainable, het juiste doen

Hoofdstuk 4
De eeuwige smaak v an Bronneger
Serve, de juiste rol

Hoofdstuk 5
Spartelen in Het Nije Hemelriek
Sincere, het juiste zijn

Hoofdstuk 6
Het v erzetsmonument v an Exloo
Soft, de juiste kracht

Hoofdstuk 7
De man v an Nooitgedacht
Slow, het juiste tempo

Hoofdstuk 8
De Poolshoogte in Odoorn
Safe, het juiste doel

Hoofdstuk 9
Het Commerci-Edele Pad

Hoofdstuk 10
Conclusie: de Karmanomie

Nawoord
JAW OORD
Tex Gunning

Literatuurli jst
De juiste boeken

Dankwoord

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Verlichting in business