Digitale denkers aan het werk

Wat de internetgeneratie moet weten om te overleven en floreren in elke organisatie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 1e druk 9789462761568
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Digitale denkers aan het werk is een boek voor jonge professionals van generatie Y, grofweg geboren tussen 1980 en 2000. Deze ‘millennials’ hebben andere werkwijzen dan vorige generaties, zijn wars van kantoorpolitieke spelletjes en kennen geen wereld zonder internet. Joris Merks-Benjaminsen toont hoe zij hun kennis en mentaliteit kunnen inzetten voor de organisaties waar zij werken, maar ook voor hun persoonlijke doelen en idealen. Daarnaast legt het boek uit hoe millennials hun eigen rol binnen het bedrijf kunnen vormgeven, hun persoonlijke groei kunnen stimuleren en hoe ze constructief kunnen samenwerken met de mensen om hen heen, zodat ze waardevol werk kunnen verrichten met grote (financiële en intrinsieke) voldoening.

Dit boek is ook voor alle managers, leidinggevenden en CEO’s die millennials in dienst hebben en willen houden. De jonge professionals van generatie Y hebben unieke vaardigheden waar organisaties nog te weinig gebruik van weten te maken. Digitale denkers aan het werk laat zien hoe millennials kunnen excelleren op de werkvloer die nog veelal door oudere generaties wordt gedomineerd.

"Digitale denkers op de werkvloer wordt gepresenteerd als een boek voor ‘millennials’, maar het zit vol met regels, slogans, tabellen en andere catchy manieren om de kennis over te brengen die ook voor niet-millennials interessant is. We leren Google-termen als ‘moonshots’ en ‘focustrechter’, en krijgen een eindverklaring: 'Iedereen kan schitteren'." – Nicholas Lemann, The New Yorker

Specificaties

ISBN13:9789462761568
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:220
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:6-10-2016
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

recensie
Digitale denkers aan het werk
Dave van Ooijen | 18 oktober 2016
De titel doet iets anders vermoeden. Digitale denkers aan het werk gaat niet over het werk van grote innovatieve denkers in het digitale tijdperk, zoals Steve Jobs en Mark Zuckerberg, óf over de digitale pioniers van deze tijd, zoals Alexander Klöpping van Blendle.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
4 stemmen
3
1
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

preview
Preview - Digitale denkers aan het werk
Joris Merks-Benjaminsen 8 september 2016 Joris Merks-Benjaminsen, hoofd digitale transformatie Noord-Europa van Google, laat in Digitale denkers aan het werk zien hoe millennials kunnen excelleren op de werkvloer die nog veelal door oudere generaties wordt gedomineerd. Een preview.

Over Joris Merks-Benjaminsen

Joris Merks-Benjaminsen is een bekroond auteur en expert in organisatietransformatie. Hij is gespecialiseerd in het cultiveren van inclusieve high performance teams en culturen. De afgelopen 12 jaar hielp hij honderden internationale merken bij het overwinnen van transformatie-uitdagingen. Op basis van zijn staat van dienst in het ontwikkelen van leiderschapsvaardigheden op alle niveaus toen hij hoofd was van de Google Digital Academy en een van de hoogst scorende managers aller tijden bij Google, ontwikkelde Joris een toolkit om nieuwe menselijke leiderschapscapaciteiten in elk bedrijf op te bouwen: het programma Managen Zonder Macht. Het biedt een holistische aanpak die data, actiegericht leren, analyse en strategie combineert met menselijk inzicht, empathie en persoonlijk bewustzijn om praktische oplossingen te creëren die elke organisatie positief en blijvend kunnen veranderen. Managen Zonder Macht is Joris zijn nieuwste boek. Tweemaal eerder viel hij al in de prijzen met zijn boeken over organisatieverandering: Schizofrene Marketing en Online Brand Identity wonnen beiden de PIM Marketingliteratuurprijs. Het boek en het programma Managen Zonder Macht helpen managers en leiders om teams en organisaties te bouwen met een hoge lat voor prestaties én voor menselijkheid.  Meer info: managingwithoutpower.com

Andere boeken door Joris Merks-Benjaminsen

Inhoudsopgave

Woord vooraf

Deel I: Uitdagingen en kansen
1. Tien redenen waarom het bedrijven niet lukt om jong talent aan zich te binden
2. CEO’s willen jouw power
3. Het superhelddilemma

Deel II: Maak een vliegende start
4. Wees een met je bedrijf
5. Keuzes in een wereld van eindeloze mogelijkheden
6. Hoe en waarom jij nooit een sollicitatiegesprek zal verknallen
7 . De 1000-pk-groeimotor

Deel III: Ontwerp je carrièrestappen
8. De maak-je-baan-formule
9. Hoe mooi en riskant het is om van baan te switchen
10. Blijven of weggaan? Vijf waarschuwingssignalen
11. Salaris: hoe je krijgt wat je verdient

Deel IV: Ontwikkel je tot een volwassen en gewaardeerd individu
12. Zorg ervoor dat je mening wordt gewaardeerd
13. Tien persoonlijkheidstypen: omgaan met collega’s
14. De beste overwinningen
15. Vind het evenwicht tussen macht en verantwoordelijkheid

Deel V: Houd je ambities en werkplezier vast
16. Mik op de maan
17. Naïviteit: de bron van fundamentele innovatie
18. Jij bent de innovatiemotor die altijd aan staat
19. Fijne reis, en bepaal zelf hoe sterk jouw ster gaat schitteren

Dankwoord

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Digitale denkers aan het werk