

Leonard Mlodinow is natuurkundige, woont in New York, doceert aan Caltech en schrijft populair-wetenschappelijke boeken, zoals, met Stephen Hawking, A Briefer History of Time.
Meer over Leonard MlodinowStiekeme signalen
Je wordt beïnvloed en je weet het niet
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 1e druk 9789490574970Samenvatting
Of het nou gaat om je politieke voorkeur, een sollicitant aannemen, hoeveel fooi je geeft, met wie je samenleeft of welk merk deodorant je koopt: de ware toedracht van onze keuzes ligt ingewikkelder dan we denken. In 'Stiekeme signalen' doet Leonard Mlodinow verslag van de verrassende en verbijsterende manieren waarop we onbewust beïnvloed worden, en wat we daarvan kunnen leren.
De afgelopen twee decennia hebben onderzoekers de verborgen, onbewuste werking van ons brein op vele manieren gemeten. Zo is gebleken dat we andere beslissingen nemen na het zien van een vrolijke film, dat we ons dingen kunnen herinneren die nooit gebeurd zijn en dat niet alleen ons gedrag, maar ook de financiële markt wordt beïnvloed door zonlicht.
In zijn kenmerkende, heldere en meeslepende stijl vertelt Mlodinow over het uitgebreide onderzoek naar dit onderwerp. Na het lezen van dit boek snap je waarom je eigenlijk het werk doet dat je doet en waarom je bijvoorbeeld dit boek gekocht hebt. Maar vooral leer je hoe je deze inzichten kunt inzetten om jezelf en anderen te beïnvloeden.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Deel I Het dubbelgelaagde brein
1. Het nieuwe onbewuste
2. Zintuigen plus geest is gelijk aan realiteit
3. Herinneren en vergeten
4. Hoe belangrijk het is om sociaal te zijn
Deel II Het sociale onbewuste
5. Mensen doorgronden
6. Mensen beoordelen op hun uiterlijk
7. Mensen en dingen sorteren
8. Wij-groepen en zij-groepen
9. Gevoelens
10. Het zelf
Woord van dank
Noten
Verantwoording gebruikte vertalingen
Een opmerking over het lettertype
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan