Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuws

Wise Guy

Guy Kawasaki behoort tot één van de grootste influencers op sociale media. Hij is tevens investeerder, evangelist van Canva (social media editing tool) en Mercedes-Benz, en auteur van een reeks van marketing- en start-up boeken. Zijn 15de boek inmiddels is Wise Guy. Geen marketingboek, alhoewel Guy uitvoerig praat over zijn saleservaring en zijn leven als brand-evangelist. Geen entrepreneurboek, alhoewel Guy laat doorschemeren nog heel druk te zijn als investeerder en adviseur.

Bertrand Weegenaar | 28 maart 2019

Wise Guy is vooral een indrukwekkend levensverhaal van zijn jeugd als Japanse jongen op Hawaï, studententijd in California en zijn gevonden roeping in sales en marketing als evangelist van Apple. Maar bovenal is Guy een family man, een man voor zijn vrouw Beth, en betrokken vader voor hun vier kinderen: Noah, Nohemi, Nicodemus en Nate.

De opbouw van Wise Guy is in hoge mate chronologisch waarbij Kawasaki zijn ervaringen afwisselt met Wisdom. Geen moment wordt onbenut gelaten om te reflecteren: werkervaringen, bad judgement (zoals zijn no-go om voor Yahoo! te gaan werken), de rol van een netwerk, en vriendelijkheid. Want dat is alles wat dit boek uitstraalt: vriendelijkheid naar mensen loont. Kawasaki laat zich graag voorstaan een vriendelijk persoon te zijn. En het heeft hem veel opgeleverd. Een lijstje banen laat zien dat hij zelden heeft hoeven solliciteren. Anderen waren aardig voor hem, hij is aardig voor anderen. Het heeft hem ver gebracht. En een wijs man!

Betovering is één van Guy’s meest succesvolle boek. Startende entrepreneurs kunnen veel halen uit The art of start 2.0.

Over Bertrand Weegenaar

Bertrand Weegenaar is als hogeschooldocent HBO-ICT werkzaam op Windesheim. Zijn voorliefde ligt bij de onderwerpen strategie, marketing, geschiedenis; biografieën en internet; e-business. 

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden