OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 82 van 1.697 resultaten
    achtergrond
    Algemeen management
    22 augustus 2006
    Walter van Hulst
    8-11 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    17 augustus 2006
    Johan Derrez
    8-11 minuten leestijd
    achtergrond
    Marketing
    15 augustus 2006
    Jos Burgers
    6-9 minuten leestijd
    recensie
    Marketing
    20 juli 2006
    V.A. de Ridder
    2-3 minuten leestijd
    De titel 'Het gevecht om het maagaandeel' wekt de indruk dat het hier gaat om een boek dat handelt over de behandeling van bolemie- en obesitas-patiënten. Maar direct na de inleiding wordt het de lezer duidelijk dat er een serieus gevecht wordt gevoerd om de maaginhoud van de consument. De consument van nu wordt vooral gedreven door 'tijd' of beter gezegd: 'tijdsperceptie'. Als iemand denkt veel tijd te hebben, maakt hij andere eetkeuzes dan wanneer iemand druk druk druk is. Bovendien is eten geen doel meer op zich, maar juist een middel om tijd te 'kopen'.
    recensie
    Marketing
    6 juni 2006
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Een combinatie van de vakgebieden marketing en HRM om te komen tot tevreden klanten en tevreden medewerkers, en ook nog eens een gestroomlijnde organisatie. Dat is de kern van het boek De gelukswinkel van Paul Postma en Maurits Bruel. Hoewel de titel wat ongelukkig gekozen is, bij ‘een gelukswinkel’ krijg je toch andere beelden op je netvlies dan een feestelijk huwelijk tussen marketing en HRM, is het natuurlijk niet verkeerd om je commerciële strategie te integreren in je personeelsbeleid. Is een bedrijf dat volledig klantgericht werkt automatisch ook een leuke werkplek? Zijn marketing- en HRM-beleid zo goed te verenigen dat klantgericht ook ‘medewerkergericht’ is? Of kunnen marketing- en HRM-beleid onafhankelijk van elkaar worden ontwikkeld, zonder dat de ene discipline het graf voor de andere graaft? Dat zijn een paar van de vragen waar in De Gelukswinkel antwoord op wordt gegeven.
    nieuws
    Marketing
    13 mei 2006
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Voor iedereen die het is ontgaan: de oranje-invasie staat voor de deur. De oranje opblaasknotsen en –middelvingers komen uit de kast, de oranje Stahlhelmen worden opgepoetst, en morgen is het belangrijkste nieuws wie San Marco heeft thuis gelaten: Huntelaar of toch Vennegoor, of misschien wel Hesselink. Gekte of niet, voor bedrijven is ieder oranjefestijn een zegen. Zeker als ‘onze leeuw’ lang in het toernooi blijft. Dat begint met de verkoop van breedbeeld-tv’s (ook al zendt de publieke omroep niet ‘breed’ uit), via allerlei parafernalia en arrangementen, tot aan ‘event-gerelateerde’ producten: veel bier als ‘we winnen’, nog meer bier als ‘we’ verliezen. Oranje op weg naar de wereldtitel is dus een bij uitstek geschikt moment om zogenaamde ‘event driven marketing’ toe te passen. Klanten iets aanbieden op het moment dat ze het nodig hebben. Dat lijkt logisch, maar is in de praktijk moeilijker dan je zou denken. Gelukkig heeft Egbert Jan van Bel er een boek over geschreven: Event Driven Marketing. Over event driven gesproken!
    recensie
    Marketing
    4 april 2006
    Eric van Arendonk
    Welke rol kan duurzaamheid of maatschappelijk verantwoord ondernemen spelen binnen marketing? Op deze belangrijke en bijzonder actuele vraag geeft het boek 'Van geitenwollen sokken naar design jeans' een duidelijk én volledig antwoord.
    recensie
    Marketing
    8 maart 2006
    Eric van Arendonk
    3-4 minuten leestijd
    Mooi, dacht ik, Actie! Niet verschuilen achter onderzoeken en wetenschappelijke analyses maar met je poten terug de modder in! 'Marketeers naar de frontlinie!' belooft dan ook inzicht te geven in een succesvol proces van integratie van customer services en marketing. Ik moet zeggen dat deze belofte wordt waargemaakt, maar je moet er wel het nodige geduld bij hebben.
    recensie
    Marketing
    21 februari 2006
    Rob Beltman
    Egbert Jan van Bel beschrijft in zijn boek waarom Event Driven Marketing feitelijk 'the ultimate marketing machine' is. Het verbaast de auteur, die senior adviseur en directielid is van Pleon, dat er niet veel meer literatuurbronnen zijn over Event Driven Marketing. Niet alleen hebben we hier dus te maken met de beste uitvinding sinds het gesneden brood, het is ook nog eens een van de best bewaarde geheimen in de managementliteratuur. Onbegrijpelijk, zo vindt van Bel, die en passant alle definities en modellen die hij nergens anders eerder heeft gezien voorziet van een expliciet copyright teken.
    recensie
    Marketing
    7 februari 2006
    Sebastiaan Aghina
    4-5 minuten leestijd
    Techniek lijkt slechts een middel te zijn dat doelbewust ontworpen, ingezet en geëxploiteerd wordt. De geschiedenis leert anders: technische innovaties zijn praktische en efficiënte verlengstukken van onze handen (machines, stroom) of ons verstand (computers), maar bezitten een eigen (economische) dynamiek. 
    recensie
    Marketing
    23 januari 2006
    Mariska Fennema
    Welke invloed heeft de exponentiële groei van de informatie- en communicatietechnologie op de ontwikkeling van merken? Erwin van Lun geeft in dit boek zijn visie op deze ontwikkeling en kijkt daarbij vooruit tot het jaar 2015 door de kennis en ervaring die hij heeft op het gebied van kunstmatige intelligentie, ICT en marketing te integreren. De auteur is strategisch merkadviseur en afgestudeerd in kunstmatige intelligentie aan de TU te Delft en Master of Brand Management aan de Erasmus Universiteit.
    recensie
    Marketing
    14 november 2005
    Mariska Fennema
    Professionals in marketing en communicatie kunnen zich bij de term 'brand experiences' meestal wel snel iets voorstellen, maar het begrip blijkt in de praktijk niet zo vlot uit te leggen volgens de auteurs. Voor hen een goede aanleiding om door het schrijven van dit compacte boekje lezers wegwijs te maken in dit onderwerp, dat binnen de marketing steeds meer in opkomst is. De auteurs zijn werkzaam bij Lost Boys en houden zich in de dagelijkse praktijk vooral bezig met het ontwikkelen van interactieve communicatieconcepten.
    recensie
    Marketing
    27 oktober 2005
    Jaap Hollaar
    1-2 minuten leestijd
    'Hoe tevreden is uw klant?' is een klein en handig boekje. Het past makkelijk in de binnenzak van uw colbert en is overzichtelijk ingedeeld. 
    recensie
    Marketing
    23 oktober 2005
    Bert Peene
    2-3 minuten leestijd
    Marketingcommunicatie is een van de meest fascinerende instrumenten van de marketingmix en (daardoor) een populair vak onder studenten commerciële economie. Marketingcommunicatie is vooral een zichtbaar vak; waar je ook kijkt, overal zie je de producten van toekomstige vakgenoten om je heen. Waarschijnlijk is het merendeel van die vakgenoten opgeleid met het standaardwerk 'Marketingcommunicatiestrategie' van Floor & Van Raaij; of gewoon 'met Floor en Van Raaij', zoals ze dat onder elkaar zeggen. (Over een succesvol merk gesproken!)
    recensie
    Marketing
    23 oktober 2005
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    De titel van dit boek heeft mij in eerste instantie op het verkeerde been gezet. Ik verwachte een boek aan te treffen waarin droog de bekende modellen gerangschikt zouden staan. Altijd makkelijk bij de vraag; hoe zat het ook alweer? Niets is minder waar. Op de helft van het boek had ik al het gevoel van YES, eindelijk een boek die de modellen als een instrument benadert in plaats van een model is een model. 
    recensie
    Marketing
    24 mei 2005
    Johan Derrez
    Iedereen zal het herkennen: een nieuw product of merk komt op de markt en in een heel korte tijd praat bijna iedereen erover. Vooral bij jongeren is dit vaak geval. Nieuwe technische snufjes, kleding, maar ook muziek en films. Niet wetende dat deze buzz vaak heel doordacht wordt opgewekt door slimme marketingspecialisten die buzzmarketing inzetten als een goedkope en directe vorm van reclame.
    recensie
    Marketing
    6 maart 2005
    Jacqueline Niewerth
    2-3 minuten leestijd
    Aangezien ik zelf een Calimero ondernemer ben heb ik dit boekje met interesse gelezen. Zou ik mijn werkwijze er in herkennen? Zou ik er wat van kunnen opsteken om mijn marketingaanpak te verbeteren? En zou het een handig handboekje met direct te gebruiken tips zijn om mijn aanpak te verbeteren? Dat waren enkele vragen die ik mij stelde alvorens ik het 'Calimeromarketing' ging lezen. Alle vragen kan ik na het lezen ervan bevestigend beantwoorden. Of ik het zal doen hangt van mijzelf af.
    recensie
    Marketing
    6 maart 2005
    Richard van Houdt
    3-4 minuten leestijd
    Het op één na oudste beroep ter wereld wordt in 'Consultative selling' van Dr. Ir.drs. G.J. Verra verder uitgediept. Dat consultative selling 'in' is, is in verkoopland wel duidelijk. Trainingsbureaus worden overstelpt met aanvragen voor salestrainingen waarin het concept consultative selling uitgebreid wordt getraind en menig salesmanager probeert zijn accountmanagers hetzelfde bij te brengen. De vraag is natuurlijk: wat is consultative selling en waarom is het op dit moment nodig? Het boek beweert een antwoord te geven op deze vraag.
    recensie
    Marketing
    6 maart 2005
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Het moet een spannend en energetisch project geweest, het grootschallige scenarioplanningsproject Oog voor de Toekomst binnen de Rabobank Groep. Een basis mogen vormen voor tactische en strategische besluitvorming is niet iedere groep medewerkers gegeven.
    recensie
    Marketing
    30 januari 2005
    Wilfried Nielen
    3-4 minuten leestijd
    'Managers en de Media' sprak mij al op voorhand aan vanwege onze regelmatige mediacontacten. De auteur heeft ruime ervaring op dit gebied en de verwachtingen zijn dan ook hoog gespannen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden