OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 84 van 1.697 resultaten
achtergrond
Marketing
13 november 2002
7-9 minuten leestijd
achtergrond
Marketing
12 november 2002
Ed Peelen
10-14 minuten leestijd
recensie
Marketing
10 oktober 2002
Peter Pot
4-6 minuten leestijd
Duizenden mensen op de Coolsingel tijdens de begrafenis van Pim Fortuyn. Emotionele oproepen dat dingen 'anders moesten'. En natuurlijk anderhalf miljoen Nederlanders die LFP-stemden.
recensie
Marketing
6 september 2002
Philip Waalewijn
Geen 'oude' of 'nieuwe' economie, maar de 'volgende' economie is het begrip dat het beste de recente economische ontwikkelingen beschrijft. Door de auteurs van 'Marketing in beweging' wordt hiermee aangegeven dat de digitalisering, die onmiskenbaar plaatsvindt en vaak met de term nieuwe economie wordt aangeduid, niet een vervanging van de oude manier van zaken doen teweegbrengt, maar wel ingrijpende veranderingen daarin veroorzaakt.
recensie
achtergrond
recensie
Marketing
17 mei 2002
Henk Hogeweg
6-8 minuten leestijd
Het zijn turbulente tijden. Er gebeurt zo veel op zo veel plaatsen tegelijk dat de mensen moeite hebben om het bij te benen. En als we futuroloog Rolf Jensen mogen geloven dan is het einde nog niet in zicht.
recensie
Marketing
15 mei 2002
Nico Janssen
2-3 minuten leestijd
'Het managen van klanteninteractie' gaat vooral in op de integratie van direct marketing en database marketing. Het doel van deze integratie is het verhogen van de effectiviteit van de marketingcommunicatie en het meetbaar maken van inspanningen op dit gebied.
achtergrond
Algemeen management
3 mei 2002
Rudy van Stratum
8-11 minuten leestijd
achtergrond
Marketing
29 april 2002
Theo Poiesz
11-16 minuten leestijd
recensie
Marketing
6 juni 2001
Peter de Roode
4-5 minuten leestijd
Deze recensie is geschreven naar aanleiding van de oorspronkelijke, Engelse editie van het boek, 'Driving Customer Equity'.
recensie
Marketing
6 juni 2001
Peter de Roode
3-5 minuten leestijd
Vanaf het begin had dit boek mij in de greep en liet het mij ook niet meer los. Tot op het eind hebben de drie auteurs - die allen een behoorlijke staat van dienst hebben - veel te melden en dit alles in een prettige schrijfstijl verpakt.
recensie
recensie
Marketing
17 mei 2001
Marcel Weber
Reclame is een manier waarop marketeers consumenten willen overhalen om de hen aangeboden producten te kopen. Dat doen ze op een agressieve en zeer kostbare manier, nameljk door bij consumenten 'in te breken' in hun dagelijks handelen. Het werkt daarom nauwelijks meent de auteur. In deze moderne tijd van 'information overload' is er namelijk één schaars goed dat de consument zich niet laat afnemen en dat is tijd. Reclames zijn dieven van die tijd: ze vragen aandacht, vandaar dat de consument deze negeert. De enige manier waarop een marketeer kan slagen is als hij aangekondigd, op persoonlijke wijze en met relevante boodschappen bij de consument aanklopt. Dat is in het kort de essentie van permissie marketing in tegenstelling tot interruptiemarketing, aldus Seth Godin in dit boek.
recensie
Marketing
14 mei 2001
Jeroen Bender
1-2 minuten leestijd
De marketing wijzer 'Retail en marketing' bevat een compilatie van artikelen, verzameld en ingeleid door Rob van der Kind. Hij schetst in zijn inleiding een aantal belangrijke ontwikkelingen binnen het Nederlandse winkelgebeuren over de afgelopen 55 jaar:
recensie
Marketing
16 maart 2001
Paul Postma
2-3 minuten leestijd
Uitgeverij Samsom brengt naast het maandelijkse Tijdschrift voor Marketing elke twee maanden een boekje uit rond een marketing thema, de zogenoemde Marketing Wijzers. Zo zijn onder meer titels verschenen over merken, loyaliteit, diensten, strategie, en nu terecht een over CRM, nummer 17 in de reeks.
recensie
Marketing
7 januari 2001
Peter de Roode
3-5 minuten leestijd
Er is zoveel over klantgerichtheid geschreven dat ik altijd weer benieuwd ben welk perspectief de auteur de lezer deze keer weer voorschotelt. Het perspectief dat de auteurs van 'Met kop en schouders' bieden is verfrissend en origineel: diverse perceptiefactoren van de klant.
recensie
Marketing
14 oktober 2000
Philip Waalewijn
De auteurs proberen met dit boek de hype rondom CRM te ontrafelen. Het boek bestaat uit drie delen:
1. Wat is CRM
2. Een CRM model
3. CRM in de praktijk
recensie
Marketing
4 augustus 2000
Hans Strikwerda
3-4 minuten leestijd
De meest cruciale en ook meest onzekere factor in de nieuwe economie is de consument. Kon in de oude economie de consument gesegmenteerd worden, statistisch beschreven en door middel van marketing gemanipuleerd, dat gaat niet meer op in de nieuwe economie.
recensie
Marketing
26 juli 2000
Peter de Roode
2-3 minuten leestijd
Met enige scepsis begon ik aan dit boek er van uitgaand dat op het gebied van klachtenmanagement niet echt veel nieuws onder de zon gepresenteerd zou kunnen worden. Was er nog wel behoefte aan literatuur na het uitstekende werk van Møller en Barlow 'Een klacht, een geschenk uit de hemel'?