OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
7 resultaten
recensie
Verandermanagement
12 januari 2010
Kees Groeneveld
1-2 minuten leestijd
De Amerikaanse titel van 'Wie heeft Verandering vermoord?' is: 'Who Killed Change?' Het is (mede) geschreven door Ken Blanchard. Blanchards wijze van beschrijven heeft vaak de vorm van een luchtig verhaal, waarin een heldere en soms verrassende boodschap verwerkt is.
recensie
Algemeen management
28 december 2009
Kees Groeneveld
1-2 minuten leestijd
'Creatief denken' van Edward de Bono heeft als ondertitel: 'Slimme technieken om problemen op te lossen'. Het is een kapstok van de eerdere uitgaven van De Bono. Hoewel het weinig nieuwe inzichten bevat, doet het een voortdurend appèl om na te denken over het denkproces zelf en niet alleen maar bezig te zijn met de oplossing van het probleem. De Bono heeft voor deze uitgave bovendien enkele kleine aanvullingen gemaakt op zijn eerdere technieken.
recensie
Marketing
9 november 2009
Kees Groeneveld
1-2 minuten leestijd
Marketing is een leuk vak. Het gaat bij marketing niet zozeer om het kennen van de rijtjes als de 6 p's enzovoorts, maar het gaat om creativiteit: Hoe breng ik mijn produkt- en dienstenportfolio onder de aandacht bij mijn doelgroep op een wijze die leidt tot relatiebinding en omzet- en afzetvergroting.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
28 september 2009
Kees Groeneveld
1-2 minuten leestijd
Edward de Bono slaagt er elke keer weer in om op een eenvoudige wijze ingewikkelde onderwerpen bespreekbaar te maken. In 'Zes denkkaders om met informatie om te gaan' schetst hij het probleem dat veel mensen te maken hebben met een overload aan informatie. Hij biedt zes denkkaders om informatie te benaderen. Om de informatieoverload te beperken een korte recensie.
recensie
Leiderschap
7 september 2009
Kees Groeneveld
2-3 minuten leestijd
Ram Charan is erin geslaagd een prettig leesbaar boek te maken over het onderwerp 'leiderschap in roerige tijden'. Hij schreef 'Leiderschap in tijden van economische onzekerheid' vanuit de praktijk en richt zich zeer sterk op activiteiten die u op korte termijn kunt ondernemen om uw liquide middelen op een voldoende peil te houden.
recensie
Verandermanagement
26 juni 2009
Kees Groeneveld
2-3 minuten leestijd
Wacht niet op verrassingen, maar wees zelf de verrassing in uw omgeving en uw organisatie. Dit is de boodschap die 'Why + How = Wow' uitademt. Jonas Ridderstråle en Mark Wilcox gaat in op het meest fundamentele aspect van leiding geven: het inspireren van medewerkers zodat er een resultaatgedreven organisatie ontstaat. Dit boek is door zijn thema, vorm en door de veelheid aan voorbeelden zeer leesbaar en inspirerend.
recensie
Financieel management
20 mei 2009
Kees Groeneveld
3-4 minuten leestijd
In 2008 verscheen het boek 'Stop met forecasten'. Een intrigerende titel, maar wanneer je het boek leest kom je erachter dat Freek Aertsen, Miel Theeuwen en Emile van Geel niet pleiten voor daadwerkelijk stoppen met forecasten (dat kun je ook afleiden aan de subtitel van het boek: 'Praktisch plannen en budgetteren'). Zij willen alleen een aantal vraagtekens plaatsen bij het proces van planning en budgetting zoals dat in veel productie- en verkooporganisaties plaatsvindt.