OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 147 van 11.920 resultaten
    recensie
    Leiderschap
    15 januari 2020
    Veerle Blajic-Kik
    5-6 minuten leestijd
    Soms bedoelt je brein het goed, maar is een impulsieve reactie of beslissing juist wat je in de problemen brengt. Reageren vanuit je ‘reptielenbrein' is alsof je je innerlijke krokodil aan het woord laat
    recensie
    IT-management / ICT
    14 januari 2020
    Quintus Hegie
    6-9 minuten leestijd
    The 3rd edition of Ian Millington’s book “AI (Artificial Intelligence) for Games” is to be read for sure by professionals as a handy and complete reference, as well as an proper introduction to creating compelling AI in (video) games that matches the level of well-known commercial games over the past decennia. Millington turns your artificial game characters into a really smart and challenging virtual world.
    recensie
    Verandermanagement
    14 januari 2020
    Theo Sierhuis
    2-3 minuten leestijd
    Wereldwijd worden dagelijks miljoenen performance indicatoren gemeten en gebruikt om de performance en knelpunten binnen bedrijven in kaart te brengen, met de intentie om beter te sturen en anticiperen op de markt.
    recensie
    Ondernemen
    14 januari 2020
    Dymph Neeteson
    2-3 minuten leestijd
    Eerlijk gezegd heb ik het niet zo op business coaches. Vooral niet op die van het type: ‘ik-heb-zelf-nog-nooit-een-goedlopend-bedrijf-gehad-maar-ga-jou-vertellen-hoe-je-dit-voor-elkaar-krijgt' of ‘ik-predik-authenticiteit-maar-geef-iedereen-dezelfde-sjablonen'.
    recensie
    Personeelsmanagement
    14 januari 2020
    Emiel Mulder
    2-3 minuten leestijd
    Ber Damen schrijft in zijn boek Businessarchitect & Verandermeester over toekomstige organisaties en geeft zijn toekomstvisie op organisatieontwikkeling, de noodzaak om te veranderen en de gevolgen voor de HR-professional.
    recensie
    Algemeen management
    13 januari 2020
    Paul Schollaardt
    2-4 minuten leestijd
    Harm Klifman onderzoekt in Cicero leest Covey populaire managementboeken. In dit goed leesbare boek creëert Klifman inzicht in moderne managementliteratuur. Daarnaast (en voor de manager niet minder interessant) behandelt hij de retorica, de kunst van het overtuigen.
    recensie
    Personeelsmanagement
    13 januari 2020
    Sippy van Akker
    4-6 minuten leestijd
    Voor mij ligt een baksteen van een boek. En dat mag ook wel. Het is namelijk de Canon van HRM en daarmee een behoorlijk ambitieus werk. Maakt de redactie de ambities waar?
    recensie
    Personeelsmanagement
    13 januari 2020
    Myriam de Haan
    3-4 minuten leestijd
    Werkgeluk werkt van Lieke Bezemer is speciaal geschreven voor HR-professionals. Het is een praktische handleiding om in te zetten op gelukkige medewerkers, zodat de HR- professional na de implementatie en met recht kan zeggen dat werkgeluk werkt.
    recensie
    Ondernemen
    10 januari 2020
    Rudy Kor
    3-5 minuten leestijd
    Negen leugens van de werkvloer van Marcus Buckingham en Ashley Goodall is een leerzaam boek over leiderschap voor oude rotten en nieuwe leidinggevenden, gebaseerd op degelijk onderzoek, met (soms wat te veel) praktijkvoorbeelden, anekdotes en adviezen.
    recensie
    Organisatiekunde
    9 januari 2020
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Globalisering, digitalisering en bezuinigingen dwingen culturele organisaties om hun traditionele manier van werken te herzien. Bittere noodzaak want inkomsten en bestaansrecht staan onder druk. Maar hoe kom je tot een nieuwe succesvolle aanpak? In Businessmodellen in de culturele sector geven experts hun visie op het ontwikkelen van nieuwe businessmodellen in de culturele sector.
    recensie
    Algemeen management
    9 januari 2020
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Zorg dat disruptie je niet overkomt, maar laat disruptie je voordeel worden. Dat is in het kort de boodschap van het mooie boek Make Disruption Work van Alexandra Jankovich en Tom Voskes.
    recensie
    Psychologie
    8 januari 2020
    Ineke Smits
    3-4 minuten leestijd
    Je uitstraling en presentatie zijn bepalend voor de manier waarop mensen interactie met je aangaan. ‘Wanneer je een authentiek, geloofwaardig en aantrekkelijk beeld van jezelf toont en dit in lijn is met jouw innerlijk kun je spreken van charisma', aldus Lida van Doorn in Werk aan je charisma.
    recensie
    Verandermanagement
    8 januari 2020
    Ment Kuiper
    2-3 minuten leestijd
    Auteur Coen de Bruijn durft het aan om een boek te schrijven over een onderwerp waar elke marketingprofessional van zegt dat het belangrijk is: Key Performance Indicatoren.
    recensie
    Internet en social media
    7 januari 2020
    Fred Rutgers
    3-4 minuten leestijd
    25 jaar online winkelen in Nederland van Wijnand Jongen en Wilbert Schreurs is weer zo'n boek dat zeker een plaats verdient in de boekenkast van iedere ondernemer die iets te maken heeft met on- en offline winkelen.
    recensie
    Internet en social media
    7 januari 2020
    Jeanine Dijkhuis
    3-4 minuten leestijd
    Voorwaarden, contracten, aansprakelijkheid, licenties; marketeers zijn er over het algemeen niet echt dol op. Nauwelijks bekomen van de AVG wetgeving en bijbehorende processen, is er overgegaan tot de orde van de marketingdag.
    recensie
    Algemeen management
    7 januari 2020
    Marthe van der Molen
    3-4 minuten leestijd
    Je runt de tent niet alleen. Banach noemt in Organisatievibe zes factoren die als het ware de tentstokken van de tent vormen. Zonder al deze factoren is de tent minder stabiel, minder groot, minder warm en/of minder hoog.
    recensie
    Algemeen management
    6 januari 2020
    Patrick Davidson
    4-6 minuten leestijd
    Om met de deur in huis te vallen: wat een goede verhalenverteller is Marc Randolph! In dit boek beschrijft de medeoprichter en eerste CEO de eerste jaren van Netflix in geur en kleur - en van binnenuit. Ik las het boek Dat gaat nooit lukken met plezier en heb mijn belangrijkste take aways op een rijtje gezet.
    recensie
    Communicatie en media
    6 januari 2020
    Nico Jong
    1-2 minuten leestijd
    Een van de belangrijkste pijlers van interne communicatie is de communicatie door leidinggevenden. Als die goed is, komt het met de interne communicatie verder wel in orde.
    recensie
    Algemeen management
    6 januari 2020
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    Hoe krijg je meer grip op je leven en werk? Meer succes? Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het begint met een beetje geluk hebben. Maar dat geluk kun je vaak wel een handje helpen. Ben Tiggelaar geeft je daarom 52 prikkelende en praktische lessen mee in Wie succesvol wil zijn moet vooral een beetje geluk hebben.
    recensie
    Organisatiekunde
    3 januari 2020
    Nico Jong
    3-4 minuten leestijd
    Hoe creëren we welzijn en geluk voor velen in plaats van welvaart voor enkelen? Hoe worden bestaande organisaties toekomstbestendig en betekenisvol? Op deze, en andere vragen belooft Raymond Geurts antwoord in De gelukkige organisatie.

      Personen

        Trefwoorden